به گزارش پایگاه خبری ربیع،سرانجام شب گذشته انویدیا کارت گرافیک GEFORCE RTX 2070 را معرفی کرد که جایگزین GTX 1070 می‌شود. در ادامه به مشخصات دقیق و قیمت این کارت می‌پردازیم.

GeForce RTX 2070 مبتنی بر ریزمعماری پردازنده گرافیکی Turing بوده و با به‌کارگیری فناوری ساخت ۱۲ نانومتری تولید می‌شود. پردازنده گرافیکی یاد شده دارای ۲۳۰۴ هسته CUDA با فرکانس پایه هسته ۱۴۱۰ و فرکانس بوست ۱۶۲۰ مگاهرتز است. با این حال مدل مرجع یا همان FOUNDERS EDITION که از دو عدد فن بهره می‌برد، به صورت کارخانه‌ای اورکلاک شده و داری فرکانس بوست تا ۱۷۱۰ مگاهرتز است. این کارت از ۸ گیگابایت حافظه GDDR6 با فرکانس مؤثر ۱۴ گیگاهرتز و رابط ۲۵۶ بیتی بهره می‌برد که پهنای باند حافظه ۴۴۸ گیگابایت در ثانیه را فراهم می‌کند.

مشخصات مرجع دارای توان طراحی گرمایی ۱۷۵ وات است اما در مدل FOUNDERS EDITION که به صورت کارخانه‌ای اورکلاک شده است، به ۱۸۵ وات می‌رسد و به یک کانکتور تغذیه ۸ پینی نیاز دارد. این کارت دارای خروجی تصویر USB نوع C  است. با این حال این کارت از فناوری  NVLINK برای بریج زدن بیش از یک کارت پشتیبانی نمی کند.

مدل FOUNDERS EDITION این کارت با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه می‌شود اما قیمت مدل های کاستوم از ۴۹۹ دلار شروع می شود. زمان عرضه این کارت اعلام نشده است.