به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اعلام این خبر اظهار داشت: مطابق قرارداد منعقد شده با بیمه تجارت نو، تمام حوادث ناشی از گازطبیعی شامل انفجار، آتش‌سوزی و مسمومیت‌ها تحت پوشش خدمات بیمه مصرف کنندگان گاز قرار می‌گیرد، که مطابق آن همه مشترکان خانگی و تجاری در کشور تا پایان سال نسبت به حوادث ناشی از گاز طبیعی بیمه شدند.

علیرضا نصیری در مورد بیمه مشترکان گاز طبیعی گفت: برای حمایت و محافظت از مشترکان گاز طبیعی در مقابل حوادث مرتبط با گاز به صورت سالانه بیمه مشترکان خانگی و تجاری برقرار شده است، اما این اقدام نباید موجب شود تا مشترکان نسبت به رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گازسوز بی‌توجه باشند.

وی با اشاره به جبران خسارت‌های مالی به ازای هر واحد مسکونی تصریح کرد: مطابق مفاد قرارداد، خسارت‌های مالی ذینفعان نیز برای اموال منقول و غیرمنقول در هر حادثه پس از بررسی لازم در چارچوب قانونی قابل پرداخت است.

ایشان افزود: پس از اعلام حادثه از سوی سازمان آتش‌نشانی یا شرکت گاز استان، واحد HSE پس از بررسی کارشناسی، اقدام به تشکیل پرونده و پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌نماید.

نصیری در پایان اظهار امیدواری کرد: مشترکین گاز طبیعی با صرفه‌جویی در مصرف، از این موهبت الهی، ضمن صیانت از این ثروت عظیم خدادادی، با رعایت مسائل ایمنی از جان و مال خود نیز محافظت کنند.