به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، عبدالله یوسفی  با اشاره به رطوبت بالای مناطق مختلف استان در پی بارندگی‌های ایجادشده اظهار کرد: این رطوبت بالا باعث ایجاد بیماری‌هایی در مزارع و باغات کشاورزی می‌شود که می‌توان ازجمله آن به سفیدک انگور اشاره کرد.

وی در ادامه به اقدامات انجام‌شده برای جلوگیری از بروز این برنامه‌ها پرداخت و گفت: یکی از نگرانی‌های امسال بروز این‌گونه بیماری‌ها بوده که هشدارهای لازم از زمستان سال گذشته به کشاورزان و باغداران استان داده‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی برگزاری کارگاه‌های علمی با حضور محققین ملی و استانی، بازدیدهای مختلف از سطح باغات را ازجمله سایر اقدامات انجام‌شده در استان دانست و ادامه داد: سموم موردنیاز برای مبارزه و پیشگیری از این بیماری‌ها در استان تدارک دیده‌شده و هم‌اکنون بازدیدها از مناطق مختلف در حال انجام است.

وی همچنین از مشاهده ایجاد بیماری سفیدک انگور در برخی از باغات به‌صورت محدود نیز خبر داد و گفت: با اطلاع‌رسانی‌ها و اقدامات انجام‌شده در جهت توجه کشاورزان و همراهی آنان، نگرانی خاصی در سطح استان ایجاد نمی‌شود.

یوسفی در پایان مراقبت از باغات و مزارع برای جلوگیری از آلوده‌شده به آفات و بیماری‌ها به‌خصوص سفیدک انگور را تا پایان خرداد و اوایل تیرماه اعلام کرد.

گفتنی است از مجموع ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی در استان بیش از ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار آن را تاکستان در برگرفته است.

انتهای پیام/