به گزارش پایگاه خبری ربیع،خبر انتشار مسنجر کودکان به ماه دسامبر باز میگردد. البته این مسنجر با تمرکز بر چت کودکان، منجر به انتقاد گسترده از طرف هواداران بهداشت کودک شد و خواستار خاتمه دادن به این خدمات شدند. علیرغم این اختلاف نظرها، فیسبوک همچنان به ارائه مسنجر کودکان خود در ios و اندروید ادامه میدهد و اکنون برنامه ریزی انتشارش به کانادا و پرو رسیده است.

این مسنجر کودکان برای کودکان ۱۳ سال به پایین است و به انها اجازه میدهد که هر گونه پیام و چت ویدئویی را در نسخه معمولی انجام دهند که شامل کنترل هایی از جانب والدین است که برای اهداف امنیتی و پیشگیری از سو استفاده از چت با کودکان طراحی شده است.

برای اینکه کودکی کار با این مسنجر را آغاز کند، نیاز به استفاده از نام حقیقی نیست و پروفایل انها توسط اکانت فیسبوک والدین شان کنترل میشود. بدین ترتیب آنها برای چت با فردی نیاز به اجازه از اکانت پدر و مادرشان دارند و پیش از چت کردن ان ها باید این اجازه را به کودکان داده باشند.

انتشار این اپلیکیشن در کانادا و پرو به عنوان اولین گسترش بازار این خدمات در سطح بین الملل است. همزمان با ساخت این برنامه، فیسبوک زبانهای فرانسه و اسپانیایی را نیز در آن گنجاند و از همین مورد مشخص شد که قصد بین المللی کردن آن در سطح جهان را دارد. همچنین چند آپدیت چدید از جمله توانایی والدین برای مدیریت اکانت کودک و … نیز به ان اضافه خواهد شد.