به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از بجنورد ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت نگاه به اعمال خوب اظهار کرد: کار خوب خود را در برابر خداوند بزرگ ندانیم و آن‌ها را کوچک بشماریم زیرا نعمات خداوند بسیار بیشتر از آن خواهد بود.

وی نیکی به پدر و مادر را ازجمله کارهای خوب و مهم برشمرد و گفت: محبت و نیکی‌های پدر و مادر به فرزندان باید بزرگ شمرده شود و فرزندان بایستی نیکی‌هایی که به پدر و مادر خود می‌کنند، هرچند زیاد باشد، کوچک بدانند.

امام‌جمعه بجنورد کار خوب را در جامعه لازم برشمرد و افزود: هرچه کار خوب انجام شود اما باید بدانیم که کاری در برابر نعمات خداوند انجام‌نشده است و باید به خاطر کوتاهی‌های صورت گرفته از خداوند استغفار بخواهیم.

یعقوبی در ادامه با تأکید بر اشاره به پیروی از عوامل الهی و دوری از نهی‌های خداوندی بیان کرد: تقوا یعنی دوری کردن از گناهان و گوش‌به‌فرمان خداوند بودن که همه بایستی به سمت کسب تقوا حرکت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به آیات قرآن گفت: از انسان‌های ظالم و ستمکار پس از رفتن از این دنیا، یاد نمی‌شود و به علت دوری از خداوند آن‌ها را کسی یاد نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: برخی افراد پس از رفتن از این دنیا به‌نوعی خوبان عالم هستند که زمین و زمان برای آن‌ها گریه می‌کنند و بازندگی پاک، پاکیزه و طاهر خود سایرین را به راه خداوند دعوت کردند و به این مسیر آورده‌اند.

یعقوبی در ادامه با اشاره به حدیث دیگر تصریح کرد: آسمان برای امام حسین ۴۰ شب و روز گریست و خونین شد.

امام‌جمعه بجنورد گرامیداشت اربعین و عاشورای حسینی را بسیار مهم و از شعائر الهی برشمرد و اظهار داشت: به خاطر ماندگاری عاشورا و تاکنون بیش از هزاران سال است که اربعین حسینی باعظمت و شکوه زنده نگاه داشته می‌شود که اقدامی کاملاً منحصربه‌فرد در جهان است.

یعقوبی اربعین را جریان فرهنگی و تبلیغی دانست و افزود: طوفان تبلیغات سو از سوی دشمنان مدام وجود دارد و کاروان زائران اربعین توانسته با بزرگداشت آن تبلیغات مصنوعی دشمنان بین‌المللی را خنثی کند و آثار خون شهدای کربلا کمرنگ نشده است.

وی برگزاری مراسم‌هایی چون یادواره شهدا را سیستم در برابر طوفان تبلیغات دشمن دانست و ادامه داد: این حضور گسترده نقش بر آب ‌کردن سم‌پاشی‌های دشمنان طی یک سال گذشته است و این راهپیمایی تمام آن‌ها را از بین می‌برد و تبلیغات دشمن را خنثی می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اربعین را مغناطیسی بزرگ و نشانه‌ای برای حقانیت امام حسین دانست و گفت: اربعین فرهنگ تداوم راه شهدا و تمرین تمدنی مشق ظهور است.

وی با تأکید بر خواندن زیارت اربعین در همان روز بیان کرد: این روز در شهرها و روستاها برنامه‌ریزی برای برپایی مراسم انجام شود.

خطیب جمعه بجنورد الگو گیری از شهید فهمیده برای دانش آموزان را در شجاعت تأکید کرد و تصریح کرد: معلمان باید الگوی زمان حاضر برای دانش آموزان را شهید فهمیده معرفی کنند.

یعقوبی بر فعالیت بسیج دانش‌آموزی بسیار تأکید کرد و گفت: هر دانش‌آموزی که به دانشگاه برسد باید دانشجوی بسیجی و مبلغی برای ارزش‌های انقلاب و اسلام باشد و این بسیج دانش‌آموزی می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در نفوس داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به دیدار رهبری در هفته گذشته بر شفافیت مسئولان تأکید کرد و افزود: مسئولان باید شفافیت در امور خود داشته باشند و به‌جز امور نظامی و جنگی که در برابر دشمن باید محرمانه شود سایر امور باید برای مردم شفاف شود.

وی شفافیت در مسائل مختلف همچون قانون‌گذاری و تغییرات نرخ ارز و سایر مسائل را مهم برشمرد و اظهار کرد: مردم باید بدانند که در مسائل مختلف چون تصویب مقررات و مسئولینی که به کار گرفته می‌شود، تصمیمات دقیقاً به چه نحوی است.

امام‌جمعه بجنورد سفر برخی از نمایندگان به کشورهای خارجی را نیازمند شفافیت دانست و گفت: باید هزینه و علت این سفرها برای مردم مشخص شود.

وی با دعوت مسئولین به‌منظور شفاف‌سازی امور خود، از هفته آینده در سخنرانی پیش از نماز جمعه، افزود: هر مسئولی پیش از خطبه‌های نماز جمعه گزارش کارها و عیب‌ها و نقاط قوت و ضعف خود را بیان کند.

انتهای پیام/