به گزارش پایگاه خبری ربیع،گوگل به تازگی اعلام کرده است که تنظیمات داخلی مربوط به نمایش خودکار ویدیوها در نسخه بعدی از مرورگر کروم با تغییراتی روبرو خواهد شد. با استفاده از این تنظیمات ویدیوهای موجود در سایت‌های مختلف تنها در شرایطی خاص به صورت خودکار پخش خواهند شد.

گوگل قصد دارد در نسخه بعدی از مرورگر کروم که در ماه آینده میلادی (آوریل) با شماره ۶۶ منتشر خواهد شد تغییرات مهمی را در تنظیمات مربوط به پخش خودکار ویدیوهای موجود در سایت‌های مختلف پیاده سازی کند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی این کمپانی، در مرورگر کروم ۶۶ از نمایش خودکار ویدیوهایی که دارای صدا هستند جلوگیری خواهد شد و این ویدیوها تنها در حالتی از سوی کاربران قابل مشاهده خواهند بود که یا دارای صدا نباشند و یا کاربران با مشاهده آن سایت اجازه پخش آن ویدیو را صادر کنند. گوگل همچنین اعلام کرده است که کروم ۶۶ قابلیت آن را دارد که با شناسایی نحوه رفتار کاربران، نسبت به اجرای خودکار ویدیوها در یک سایت خاص تنظیمات خودکاری را پیاده سازی کند.

این تغییرات در مرورگر کروم، قرار بود در نسخه ۶۴ که در ماه ژانویه منتشر شد در دسترس کاربران قرار بگیرد؛ اما گوگل چندی پیش اعلام کرد که انتشار این قابلیت را به نسخه ۶۶ موکول کرده است. اکنون با حضور این قابلیت در نسخه بتا از کروم ۶۶، انتظار می‌رود شاهد حضور آن در نسخه نهایی نیز باشیم. این نسخه قرار است در ماه آینده میلادی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

پیش از این چندین ترفند از سوی کاربران این مرورگر برای جلوگیری از پخش خودکار ویدیوها پیشنهاد شده بود اما به نظر می‌رسد این روش‌ها تنها برای تعدادی از سایت‌های خاص کارساز هستند.