به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهر سازی و رییس این سازمان در همایش سراسری مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور که با هدف تشریح فرایند های انتقال وظایف راههای فرعی و روستایی برگزار شد ،با اشاره به این مطلب افزود: باید مجموعه کارها و مسوولیت ها  تقسیم شود که  مسوولیت بر شانه فرد یا افراد معدودی سنگینی نکند همین طور به گونه ای عمل کنیم که همواره پاسخگویی داشته باشیم و اشتغال به انجام امور جاری ،نباید مارا از اهداف کلان سازمانی غافل کند.

وی خاطرنشان کرد: لزوم حضور معاونان راهداری ادارات کل استانها و شهرستانها در گشت های راهداری و بازرسی و بررسی مداوم جاده ها وابنیه فنی و همچنین ماشین آلات راهداری و همین طور انجام بازرسی های مداوم پایانه های بار و مسافر ،نحوه بارگیری ،بررسی وضعیت ناوگان حمل و نقل، از جمله مهمترین وظایف معاونان راهداری و حمل و نقل است که کوتاهی در آنها،  سازمان را از دریافت و اطلاع یابی به موقع مسایل و مشکلات جاری موجود و اتخاذ راهکارهای لازم، دور می کند.
حسن نیا با تاکید بر اینکه انجام امور جاری راهداری در خصوص نگهداری جسم راه،علایم‌ و ابنیه فنی بسبار حایز اهمیت است ،افزود: اجرای این فرآیندها به صورت جاری و مستمر ازسوی ادارات راهداری در سراسر کشور،می تواند مارا در گام برداشتن در جهت مسایل کلان این حوزه یاری کند.
وی خاطر نشان کرد: در استانها باید  تفکر جمعی بر تصمیمات و اجرا حاکم باشد ،لازمه تحقق این امر مشارکت و تعاملات درون سازمانی است.در کنار این امر ،به روز رسانی ظرفیت نرم افزاری و سخت افزاری نیز اهمیت فراوان دارد.
ما با سهم بیش از ۹۰درصد ی که از چرخه حمل و نقل داریم ،باید از نظر سطح خدمات و سرویس قابل ارایه به کاربران جاده ای در سطح کیفی و مطلوبی قرار داشته باشیم.
رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای همچنین به تجارب ارزنده حاصل از سیل اخیر اشاره کرد و افزود: سیل اخیر چالش و امتحان برای تک تک ما بود  بنابراین ،اقدامات پیشگیرانه در زمینه نگهداری راهها ،ابنیه و آماده سازی ماشین آلات ،می تواند ماراکمک کرده و از شدت وقوع بحران بکاهد.
وی گفت:در سیل گذشته راهداران تلاش وافری داشتند و آنچه نمود داشت همگرایی آنان با بخش حمل و نقل بودکه این امر توانست یاریگر باشد و زحمات صادقانه این دو قشر قابل تقدیر است.