به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافراین سازمان طی سخنانی اظهارداشت: سهم حمل و نقل عمومی در جاده های کشور از جابه جایی مسافران، ۳۵ درصد است ،اما سهم این ناوگان در علت وقوع سوانح جاده ای تنها سه درصد است که نشان دهنده ارتقای ایمنی در این بخش است.
باقرجوان با بیان این که  ۲۶ آذرماه، سالروز پیام تاریخی امام خمینی (ره)مبنی بر جهاد برای تخلیه بنادر، به نام روز حمل و نقل و رانندگان نامگذاری شده است ، افزود: ولایتمداری، اصل لاینفک انقلاب است و رانندگان هم همواره پشتیبان ارزش های انقلاب و نظام بوده اند.
وی اظهار داشت: حمل و نقل، رکن  اساسی توسعه کشور و توسعه اقتصاد است و اگر بنا داریم به توسعه کامل برسیم باید زیربنای حمل و نقل مناسب باشد.
مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر با بیان اینکه حمل و نقل، به مثابه سیستم خون رسانی است افزود: این بخش باید خوب مدیریت شود، البته سرمایه گذاری بخش خصوصی هم در این زمینه، مهم است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ایمنی در سفر با حمل و نقل عمومی، بیشتر است گفت: البته حتی یک کشته هم در تصادفات، زیاد است اما باید به مردم اطمینان داد که رانندگان حمل و نقل عمومی، عمدتاًحرفه ای و اخلاق مدار هستند.و مردم باید اطمینان کسب کنند که حمل و نقل عمومی با کمترین مخاطره، به آنان خدمات رسانی می کند.
این گزارش حاکی است ، علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی در این مراسم اظهار داشت : نوسازی ناوگان تجاری، در بخش مسافر و بار نیازمند پرداخت تسهیلات ارزان قیمت است. و هر ساله شاهد هستیم که میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی، تا حدی کاهش می یابدو در این زمینه نیاز است تا تسهیلات ارزان قیمت پرداخت گردد.
بدیعی مقدم  با اشاره به تاریخچه روز حمل و نقل ، رانندگان وراهداری  گفت: حمل و نقل، یک موضوع مهم بوده و اقتصاد بدون حمل و نقل میسر نیست ونیاز است تا توجه بیشتری به فعالان این بخش گردد.
وی بیان کرد: ۴۰۰۰ هزار ناوگان، معادل یک درصد از ناوگان کشور در خراسان شمالی فعال است، و این استان به لحاظ قرار داشتن در میان دو قطب سیاحتی و زیارتی کشور، از اهمیت بالایی برخوردار است و سالانه بالغ بر ۲۴ میلیون مسافر از این استان تردد می کنند.
بدیعی مقدم افزود : ناوگان حمل و نقل عمومی خراسان شمالی، جوان تر از میانگین کشوری است و این یک ظرفیت خوب در این استان است.
گفتنی است درپایان این مراسم از ۲۵ راننده بخش کالا و مسافر و پیشکسوتان ومدیران تشکلهای صنفی حمل ونقل کالا ومسافر استان با اهدا ی لوح ،تقدیر شد .