به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز, حسین کریم سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد, گفت: در ایام تعطیلات بیش از ۹۰ هزار و ۴۴۹ نفر به بیمارستان های استان البرز مراجعه کرده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: در همین ایام ۱۵۲ مورد پلمپ مراکز ارائه خدمات به مردم همچون رستوران ها انجام شد، همچنین معدوم سازی ۷ هزار و ۲۷۶ کیلو مواد غذایی با هدف اطمینان از آب آشامیدنی مردم چهار هزار و ۴۵۶ مورد کلرسنجی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات بیش از ۲۴ هزار تماس با ۱۱۵ استان انجام شده است, اظهار کرد: ۸هزار ۸۸۱ عملیات صورت گرفته است که ۸هزار و ۷ ماموریت غیرتصادفی بوده است.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در ایام تعطیلات ۲۴ مصدوم به صورت هوایی منتقل شدند, همچنین به دنبال تصادفات جاده دو مورد و در تصادفات شهری چهار مورد کشته داشته ایم.

کریم تصریح کرد: اقداماتی پیش از حضور بنده در این استان انجام شده است که یکی از این موارد افتتاح ساختمان دانشگاه دندانپزشکی با حضور معاون اول رئیس جمهور است.

وی اظهار کرد: از این پس جلسات هیأت مدیره دانشگاه علوم پزشکی در مراکز و شهرستان ها برگزار خواهد شد تا شرایط مراکز از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

*بافت البرز تبعات درمانی را به دنبال دارد*

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی به گذرگاه بودن البرز برای سایر استان های کشور اشاره کرد و افزود: بافت البرز و گذرگاه بودن آن موجب شده است تا با تبعات خاصی در بحث سلامت مواجه شویم.

این مقام مسؤول با اشاره به سیل های اخیر در سطح کشور, افزود: اصحاب رسانه می تواند نوع دوستی و محبت میان مردم جامعه را نشان دهد.

کریم به برگزاری جلسات متعدد مقابله با بحران در البرز اشاره کرد و گفت: این نشست های خارج از زمان کمک کرد تا حجم بالای بارندگی برای ما مشکلاتی به وجود نیاورد و تمامی معضلات پیش آمده بسیار کوچک و قابل حل بود.

وی با بیان اینکه تمام اتفاقات موجب نشد تا در دوران تعطیلات با تنش همراه شویم, اظهار کرد: کمیته های سلامت نوروزی در ایام تعطیلات برپا بود و طی بازدیدهای انجام شده می توان سطح این مراکز را مناسب ارزیابی کرد.

کریم با بیان اینکه اقلام درمانی که ما  برای استان خوزستان فرستاده‌ایم بالغ بر ۱۰ تن بوده است، عنوان کرد: در ماموریتهای تصادفی ۲۹۶ ماموریت تصادف جاده‌ای داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۱۳درصد کاهش داشته است.در جاده‌ها هم ۲ مورد فوتی داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/۲