پایگاه خبری ربیع از اصفهان خبر می دهد: در شهریور ماه امسال از سوی کمیسیون گردشگری اتاق بازرگان گفته شد که برند گردشگری شهر اصفهان تا سه ماه آینده رونمایی می شود اما پس از گذشت این سه ماه همچنان خبری از برند گردشگری اصفهان نیست و گویا همچنان برای رونمایی از آن زمان زیادی لازم است. حال آنکه اگر اصفهان برای جذب گردشگر خود به این برند نیازمند باشد باید زودتر از این زمان از برند رونمایی میشد. در جریان مصاحبه ای با رضا گنجوی، مشاور اتاق صنایع، معادن و بازرگانی اصفهان در موضوع برند شهری و مدیر پروژه برند شهری اصفهان، این موضوع را که چرا در مدت پیشبینی شده از برند شهری اصفهان رونمایی نشده است جویا شدیم. که در ادامه میخوانید:
در ماههای گذشته گفته شده بود که از برند استراتژیک اصفهان رونمایی میشود اما در این مدت هنوز خبری از برند نیست. برای برند شهری اصفهان چه اتفاقی افتاده است و آیا این طرح ممکن است تا مدت زیادی افتتاح نشود؟
بعد از نهایی شدن پروژه، فراخوانی بین آژانسهای مسافرتی دو استان تهران و اصفهان داده شد تا ایدههای خود را درباره شعار برند استراتژیک شهر اصفهان ارائه کنند. پس از آن ۶۳ ایده برای شعار برند گردشگری اصفهان از طرف آژانسهای مخلف ارائه شد. از بین این تعداد، ۱۲ ایده فینالیست شدند و به مرحله نهایی شدن شعار برند گردشگری رفتند.
در چه زمانی و از سوی چه کسانی این شعار انتخاب می شود؟
احتمالا فرایند انتخاب شعار برند تا یک ماه آینده نهایی شود. کار نهایی شدن شعار توسط هیات داروان انجام می گیرد.
با توجه به این که هنوز کار زیادی برای رونمایی از برند گردشگری اصفهان باقیمانده است، در زمانی شاهد افتتاح پروژه خواهیم بود؟
در نظر داریم برند گردشگری اصفهان را در هفته اصفهان که در اردیبهشت ماه سال آینده است افتتاح کنیم.
دیگر فعالیتها برای ساخت برند چیست؟ و آیا این فعالیتها انجام گرفته است یا در اآنده انجام میشود؟
برای امور گرافیکی برند نیز فراخوانی جداگانه داده شده است و حدود ۱۷۰۰ صفحه از طرح های گرافیکی توسط دفاتر تبلیغاتی شهر اصفهان و تهران ارائه شده است. از لحاظ محیط، امور گرافیکی و تبلیغات محیطی در محل های شهری نیز هماهنگی های لازم انجام گرفته است.
در بخش ارائه پیشنهاد برای طراحی گرافیکی برند گردشگری اصفهان که منجر به همکاری گسترده شرکتهای تبلیغاتی شد، بزرگترین همکاری بین آژانسهای تبلیغاتی کشور برای این کار انجام گرفت که این موضوع اهمیت طرح را نشان میدهد. به ویژه این که سطح همکاریهای صورت گرفته از سطح انتظار ما فراتر بود.
نتیجه نهایی برای انتخاب شکل ظاهری برند از لحاظ گرافیکی و شعار برند چه زمانی اعلام میشود؟
در حال حاضر شورای داوری تشکیل شده است که این شورا پیشنهادات نهایی را انتخاب و اعلام می کنند.
اکنون برای نهایی شدن شعار و طرح گرافیکی برند منتظر تشکیل جلسه ای با حضور استاندار و شهردار اصفهان هستیم تا تصمیم گیری کنند که انتخاب شکل و شعار برند گردشگری اصفهان داوران نظر نهایی را اعلام کنند یا از شهروندان نظر سنجی شود.
نظر شما به عنوان مدیر پروژه برند شهری اصفهان درباره نقش برند استراتژیک در توسعه گردشگری در اصفهان چیست؟
در برند استراتژیکی که قرار است برای شهر اصفهان انتخاب شود شعاری نوشته می شود که در آن نشان داده می شود محور توسعه این شهر، گردشگری است علاوه بر آن بر محور توسعه گردشگری فرهنگی که به دنبال دیدن میراث و فرهنگ غنی در اصفهان است این برند ساخته می شود در این راه اولین کار ایجاد مشارکت مردمی است و در نهایت تبدیل به یک سری اطلاعات و پرونده ها میشود که نزد شهردار و یا استاندار محفوظ میماند.