به گزارش پایگاه خبری ربیع، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان  گفت :مدیریت یکپارچه شهری قانونی بوده که اگر محقق شود بسیارمی تواند درحل مسائل مدیریتی شرکت های خدمت رسان درسطح شهرموثرباشد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار با مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت: به نظر می رسد تفکیک وظیفه توزیع برق درسطح استان نباید به دو شرکت مجزا اختصاص داده می شد، چرا که رسالت یکی است و وظیفه توزیع عادلانه برق بوده ومدیریت شهر اصفهان و شهرهای دیگراستان درامرتوزیع می تواند یکی باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه شهری قانونی بوده که اگر محقق شود بسیارمی تواند درحل مسائل مدیریتی شرکت های خدمت رسان درسطح شهر موثر باشد، تصریح کرد: اگرامروزه شاهد ناهماهنگی بین دستگاه های خدمت رسان شهردرزمینه حفرزمین برای انشعابات جدید هستیم، به دلیل نبود یک مدیریت واحد است که اگر این مدیریت ها به دست شهردار شهر باشد ، می تواند مانع از بروز خیلی از مشکلات باشد.

وی افزود: یکی از شاخصه های مهم درابرقدرتی، استقلال درهمه زمینه ها است، که استقلال در صنعت تولید برق یکی از نقاط استراتژیک بوده و باید براین موضوع تاکید داشت.

وی گفت: یکی ازاقدامات موثردرعدم قطع شدن برق ، استقلال صنایع درتولید برق برای مصرف خود است که این امر شدنی است ولی باید تدابیروطرح های تشویقی قرار داد.

 صنعت برق ازعرصه هایی است که پس ازانقلاب اسلامی رشد قابل قبولی داشته است

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهراصفهان نیز در این دیدار گفت: اگرامروزه شاهد ناهماهنگی بین دستگاه های خدمت رسان شهردرزمینه حفرزمین برای انشعابات جدید هستیم، به دلیل نبود یک مدیریت واحد است که اگر این مدیریت ها به دست شهردار شهر باشد ، می تواند مانع از بروز خیلی از مشکلات باشد.

مهرداد دادخواه ، با بیان اینکه صنعت برق یکی ازعرصه هایی است که ایران پس از دوران انقلاب اسلامی رشد قابل قبولی درآن داشته است، به نحوی که میزان تولید برق پیش از انقلاب اسلامی، ۹ هزار مگاوات بود وامروزمیزان تولید برق درکشورنزدیک به ۷۰هزارمگاوات مفید است که نشان از رشد چشمگیری است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۴ این تصمیم گیری انجام شده است که شرکت توزیع برق دراستان دو شرکت است، یکی شرکت توزیع برق شهراصفهان وشرکت توزیع برق استان اصفهان، که ۱۵ هزارمترشبکه جزمحدوده شرکت توزیع برق شهراصفهان است.

وی افزود: در بیش از هزار نقطه سطح شهر، کلید های کنترل از راه دور نصب شده است که زمان قطعی برق شبکه خانگی و صنعتی را تحت هرامری کاهش داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان در ادامه یادآور شد: ایران با دارا بودن یک درصد از جمعیت دنیا، ۲درصد از انرژی کل دنیا را مصرف می کنند برای اینکه یک ناترازی بین تولید و مصرف برق داریم، که برای مدیریت این امر، طرح های مختلفی ویژه صنایع، صنعت کشاورزی و منازل خانگی و حتی مساجد پیش بینی کرده است.