زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در این آئین معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در مجموعه مدارس صدرا مدارس خوبی داریم که می توانند جزو مدارس انقلابی و ترازاول قرار گیرند افزود: در استان اصفهان  ۵۶۰۰ مدرسه وجود دارد که ۲۴۰۰ مربی پرورشی در این مدارس فعالیت می کنند ،اگر چه ما با کمبود مربیان پرورشی روبه رو هستیم اما بازهم طرح ها و برنامه های فرهنگی و پرورشی در مدارس یا قوت پیگیری می شود.

مهدی نم نبات با اشاره به اینکه باید در مقابل هجمه های دشمن به خوبی مقاومت کرد و ایستاد افزود: دراستان اصفهان به دنبال هستیم که بعد از۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی یک مدرسه شاخص در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم چرا که هنوزاین مهم محقق نشده است .

 وی با اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای معرفی مدارس صدرا به عنوان مدارس تراز انقلاب اسلامی گفت:آمادگی داریم دراین زمینه به کمک مدارس صدرا امکانات را فراهم کنیم ولی قصد اضافه کردن عنوان جدیدی در سیستم نظام آموزشی را نداریم. مدارس صدرا با همین رویه ولی با قوت و برنامه های بیشتر به راه خود اد امه دهند.

وی تاکید کرد:در حال حاضر زیرساخت های مدارس صدرا با مشکل رو به است و در این زمینه باید این مشکلات را برطرف کنیم  البته در سیستم آموزش و پرورش علیرغم دارا بودن نیروی انسانی مورد نیاز به شدت با کمبود مدرسه روبه رو هستیم ،تا جایی که مدارس ما اغلب دونوبته است وساید به سمت سه نوبته کردن مدارس هم پیش برویم .

نم نبات از مدیران سازمان تبلیغات خواست تا نسبت به معرفی مدارس صدرا یی که در تراز انقلاب هستند اقدام نماید و افزود:مدارس قرانی باز در حال شکل گیری است و باز بر هیات امنایی بودن آن تاکید است.

تعارضات تعلیم و تربیت باید مرتفع شود

 در ادامه این آئین مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان؛نیز با اشاره به اینکه ۱۴ مدرسه صدرا در استان اصفهان داریم که دارای  ۱۰۳۳ دانش آموز است‌ ،هدف ازبرگزاری این نشست را  تشریح آیین نامه های جدید که از سوی سازمان صدرا اعلام شده است دانست و افزود: باید ظرفیت ویژه برای تربیت نسل جوان و نوجوان به کارگرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی فوقی افزود: ضرورت برگزاری این مدل نشست ها در این است که در راستای تعلیم و تربیت هماهنگی حرکت داشته باشیم. قصد داریم با برگزاری این گونه برنامه ها برخی از تعارضات کمی که درعملیات های تعلیم و تربیت وجود دارد را مرتفع کنیم .

وی با اشاره به فرموده “شهید بهشتی که نباید در سخت ترین مراحل هم افسرده باشیم “افزود:رسالت امروز ما این است که باید برای جوانان و نوجوانان ایجاد امید و انیگزه داشته باشیم، باید دربین دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه جهاد تبیین را عملیاتی کنیم.لذا در این زمینه مبلغین نقش بسیار با اهمیتی دارند چرا که بعد از ۴۰ سال که از انقلاب اسلامی می گذرد اکنون شاهد ناامیدی و افسردگی در نوجوانان و جوانان هستیم که باید آن را برطرف کنیم .

زهرا نصیری