به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمود اسدی تعداد پرسنل شاغل در بجنورد را ۵ هزار نفر اعلام کرد و اظهار کرد: از این تعداد ۶۰ درصد خانم و ۴۰ درصد آقا که حدود ۵۰ درصد در مقطع ابتدایی و سایرین در مقطع متوسطه مشغول به‌کار هستند.

مدیر آموزش پرورش بجنورد وضعیت نیروی انسانی سال تحصیلی ۹۸_۹۷ را بدون مشکل خواند و افزود: بیش از ۹۵ درصد سازماندهی‌ها انجام‌شده است.

وی با توجه به تعداد کم افراد در روستاها اظهار داشت: مدارس ابتدایی باید در تمامی روستاها هرچند تعداد اندک، دایر باشد.

اسدی فضای آموزشی موجود در استان را ۴۸۰ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۹۶ مورد در ۹۸ فضا اداره می‌شود که نشان از دونوبته بودن ۴۸ درصد مدارس بجنورد است و در حوزه آموزش ابتدایی ۷۰ درصد، در حوزه آموزش متوسطه ۴۰ درصد و کاردانش در متوسطه اول ۱۰ درصد دو نوبته هستند.

وی با توجه به اینکه خانه‌های گلستان شهر ارزان است و افراد زیادی آنجا سکونت دارند گفت: فضای آموزشی گلستان شهر با مشکل مواجه شده است اما قابل مدیریت است.

مدیر آموزش‌وپرورش بجنورد مسئول پیش‌دبستانی‌ها را بهزیستی و غیردولتی دانست و افزود: تکلیف پیش‌دبستانی‌ها از مدارس برداشته‌شده است.

وی وظیفه آموزش پرورش را فراهم کردن شرایط تحصیلی عنوان کرد و تصریح کرد: اگر دانش‌آموزی برای تحصیل به لحاظ شرایط مالی عقب بماند او را کمک خواهیم کرد و تمامی امکانات را در اختیار دانش‌آموز قرار می‌دهیم و حدود ۵۵ میلیون تومان هزینه کتاب به‌صورت رایگان در اختیار دانش آموزان محروم قرار خواهد گرفت.

اسدی در انتها تعداد افراد ثبت‌نام‌شده در مدارس بجنورد را حدود ۶۳ هزار نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/