به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، محمدحسین فاضلی با اشاره به برگزاری مسابقات منطقه‌ای دارت کشور در خراسان شمالی اظهار کرد: سومین مرحله از مسابقات رنکینگ مناطق شش‌گانه کشور در منطقه ۲ به میزبانی بجنورد در حال برگزاری است.

وی تعداد از حضور پنج استان گلستان، سمنان و خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی خبر داد و گفت: ۱۷ بازیکن خانم و ۳۱ آقا به مدت دو روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دبیر انجمن دارت کشور با تشریح نحوه برگزاری این دوره از مسابقات ادامه داد: این مسابقات آخرین مرحله رقابت‌ها است که درنهایت دو نفر برتر از رده بانوان و آقایان به مسابقات پلی‌آف کشور راه خواهند یافت و این مسابقات که با حضور افراد لیگ برتری انجام خواهد شد افراد برتر سهمیه و مجوز حضور در لیگ برتر سال آینده دارت کشور را کسب می‌کنند.

وی همچنین در ادامه به وضعیت فعلی رشته و انجمن دارت در کشور پرداخت و گفت: انجمن دارت در ایران از سال ۱۳۸۴ تأسیس‌شده و اکنون زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی است که جنبه قهرمانی و همگانی دارد که می‌توان با کمترین امکانات آن را انجام داد و باعث تقویت بعد همگانی این رشته شده است.

فاضلی سال گذشته را برای دارت کشور سالی خوب توصیف کرد و ادامه داد: تیم ملی جوانان ایران در ژاپن خوش درخشید و نایب‌قهرمان جهان شدند و در بخش انفرادی و دوبل نیز توانسته‌ایم مدال طلا را از قهرمان بلامنازع این مسابقات یعنی هلند تصاحب کنیم.

وی مشکلات مالی و نوسانات نرخ ارز را عاملی در جهت مخالفت شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان برای حضور تیم ملی دارت کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا عنوان کرد و افزود: تیم جوانان کشور اردوهای خوبی را امسال دارد و در سال ۲۰۱۹ به مسابقات جهانی رومانی اعزام خواهند شد.

دبیر انجمن دارت کشور در ادامه با برشمردن برخی مشکلات فعلی این رشته در کشور گفت: عدم تولید باکیفیت تجهیزات این رشته ورزشی در داخل کشور و نیاز به واردات هرکدام از اقلام و تجهیزات آن همچون تخته دارت و تیرهای آن ازجمله مشکلات اساسی فعلی رشته دارت در کشور است.

وی ادامه داد: انجمن دارت از تولیدکنندگان داخلی که مایل و قادر به ساخت تجهیزات این رشته ورزشی باشد استقبال می‌کند و می‌توان با این اقدام قیمت‌های فعلی این تجهیزات استاندارد که از ۷۰۰ هزار تومان برای تخته و ۱۵۰ هزار تومان برای سه تیر آغاز می شود را کاهش داد.

فاضلی در انتها وضعیت استعدادیابی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: ظرفیت‌های خوبی در نقاط مختلف کشور کشف‌شده و برای توسعه این اتفاق کلاس‌های مربیگری در صورت رسیدن به حدنصاب در نقاط مختلف برگزار می‌شود.

انتهای پیام/