به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در نشست کریدور اقتصادی چین و پاکستان در دانشگاه جیانگسوچین گفت: چابهار یک فرصت بی نظیر برای کشورهای منطقه است. به دلیل جغرافیای خاص و موقعیتی که چابهار در ورودی آب های آزاد دارد و سرمایه گذاری عظیمی که دولت ایران برای توسعه چابهار دارد، کشورهای منطقه رویکرد مثبتی برای سرمایه گذاری در این بندر دارند.

 عبدالرحیم کردی در این نشست با اشاره به اینکه چابهاربستری مناسب برای حضورتمام کشورهاست گفت: اهمیت همکاری چابهارـگوادر بر کسی پوشیده نیست تا جایی که کارشناسان این همکاری را فصل تازه‌ای در دیپلماسی منطقه برای تقویت امنیت و توسعه منطقه‌ای می‌دانند .

وی با اشاره به اینکه گوادر و چابهار مکمل هم هستند گفت: «چابهار با داشتن زیرساخت‌های لجستیکی مناسب، بستری برای حضور همه کشورهای علاقه مند به سرمایه گذاری و تجارت در بازارهای اطراف است .

کردی همچنین از تقویت پروژه‌های توسعه گوادر با همکاری و مشارکت چابهار خبر داد و گفت: رابطه استراتژیک ایران و چین، در کنار روابط تاریخی و فرهنگی بین ایران و پاکستان تایید کننده ضرورت همکاری چابهارـگوادر است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در ادامه اظهار کرد: با توجه با برنامه ریزی های مستمر ایران طی سالهای متمادی برای توسعه بندر چابهار و تعریف یک کریدور ارتباطی بین هند و آسیای میانه ، در سال ۲۰۱۶ با امضای توافقنامه بندر چابهار این کریدور که یکی از مهمترین و ارزان ترین راه های ارتباطی آسیای شرقی و آسیای میانه است شکل عملی به خود گرفت.

وی تاکید کرد: محدودیتی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: هدف اصلی ما در منطقه آزاد چابهار تبدیل این منطقه به کانون اصلی حمل و نقل ترانزیت در چارچوب توسعه محور شرق کشور است.

وی خاطرنشان کرد: اتصال به شبکه ریلی، اتصال به شبکه گاز، امکان ساخت صنایع پایین دستی با آغاز بکار صنایع سنگین از جمله پتروشیمی، فولاد و ساخت فرودگاه بین المللی از فرصت های آینده در بندر چابهار و این منطقه است .

کردی از ارائه مشوق های ویژه سرمایه گذاری در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی در منطقه آزاد چابهار می توانند از معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی ۲۰ ساله نیز استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسیر و محور درست توسعه مناطق آزاد را پیدا کرده ایم، اظهار داشت: امروز فرصت آن است که بر اساس تجربه ای که به دست آوردیم، از ظرفیت اقتصادی به وجود آمده همانطور که همه دنیا استفاده کردند، ما نیز استفاده کنیم. مناطق آزاد تجربه ای موفق است و همه می دانند با این امکان و ظرفیت، می توان به سمت صادرات و تولید و انتقال دانش و تجربه رفت.

انتهای پیام/