مظفر حاجیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس از چند ماه تلاش طاقت فرسای ملی و مردمی به انجام رسید و امروز مردم ایران در انتظار تشکیل مجلس دوازدهم و پیگیری انتظاراتشان هستند.مردم در ۱۱ اسفند به وظیفه خود عمل کردند و امروز نوبت کسانی است که توانستند از مردم رأی اعتماد بگیرند آنچه مردم از منتخبان توقع دارند این است که کمبودها را لیست کرده و اولویت بندی کنند و برآن اساس و با توجه به ضرورت با برنامه درست به رفعشان بپردازند از چالش‌های مهم پیش روی مجلس دوازدهم اقتدار ملی است باید منتخبان ترتیبی اتخاذ نمایند که اقتدار کشور با ثبات و از همه دوره‌ها بیشتر و مستحکم‌تر شود امروز اقتدار ایران در دنیا زبانزد است و باید این اقتدار پایدارتر از همیشه به پیش برود و به گونه‌ای باشد که هیچ طمع کننده‌ای جرئت و جسارت به خود راه ندهد که برای این ملت نقشه طراحی کند و این اقتدار نیازمند اتحاد و وحدت حول محور ولایت است و قدرتمندی نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و …اقتداری که امنیت ملی را تأمین کند و ایران اسلامی همچنان امن‌ترین کشور دنیا بماند و دنیای ظلم و ترور و تکفیر نتواند تعرضی به امنیت این ملت داشته باشد که قطعاً نخواهد توانست. نکته دیگری که به عنوان چالش پیش روی مجلس آتی خود نمایی می‌کند و مردم را می‌آزارد رکود و تورمی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و گرفتارش هستند وآماده اند در جهت رفع این رکود با برنامه‌های ملی همراهی کنند که البته راهکاری مؤثرتر از اجرای اقتصاد مقاومتی وجود ندارد و مجلس‌های قبل درست و کامل به آن نپرداخت و دولتها را در این راستا نظارت نکردند و مورد سئوال قرار ندادند و کار مؤثر عملی صورت نگرفت که جای تأسف است رکود و تورم امروز باعث شده تا اشتغال با تعدیل جدی موجه شود و بخشی از آن از بین برود و کارها به نیمه تعطیلی برسد و جوان بیکار از ازدواج نیز فاصله خواهد گرفت و آن می‌شود که همه می‌بینیم و تأسف می‌خوریم و کاری از دستمان بر نمی‌آید.

این چالش مهم چیزی است که باید در اولویت کاری دولت و مجلس قرار گیرد تا امنیت حاصل شده نیز بماند و مردم امنیت اقتصادی و رشد آن را ببینند و نشاط آن جامعه را فراگیرد و حضوری که در ۲۲ بهمن و ۱۱ اسفند شاهد بودیم را در آینده با شکوهتر شاهد باشیم و دنیا را در مقابل قدرت و توانمندی این ملت در بعد اقتصادی نیز به تحیر واداشته و آرزوی حکومت دینی را جهانی ببینیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی را مانند مجموعه‌ای معرفی کردند که ریل پیشرفت کشور را به وجود می‌آورد و قطارهای دولت، بخش خصوصی، قوه قضاییه و سایر بخش‌های عمومی باید از روی این ریل‌ها حرکت کنند تا پیشرفت را در کشور و برای مردم رقم بزنند. اگر مجلس شورای اسلامی این ریل‌ها را براساس نقشهٔ سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، طراحی کند و براجرای آن بخوبی نظارت کند و بخش اجرایی را به جد مکلف به حرکت در این ریل نماید بدیهی است که کار به ثمر خواهد رسید و کشور از چالش سخت رکود خارج می‌گردد.

مهم‌ترین کار مجلس دهم این است که مرعوب آمریکا و غرب نباشد و این امنیت را که زبانزد عام وخاص عالم است حفظ کند. مجلس اگر در تدوین قوانین وتامین بودجه دفاعی و رشد ابعاد نظامی امنیت کوتاهی بکند، مشکلاتی خواهیم داشت که مردم را به زحمت می‌اندازد و این چالش جدی و مهمی است که منتخبان باید به آن توجه ویژه مبذول دارند. همانطور که در بالا اشاره کردیم یک چالش مهم مسئله اقتصاد کشور است که در رکود به سر می‌برد هم در تولید، هم در تجارت، هم در مسکن، هم درعمران، هم در سرمایه، هم در علم در رکود شدید هستیم که باید برای آن تدبیری جدی و فوری اندیشیده شود و البته به دور از شعار بلکه به تمام معنا با شعور و آگاهی و جدی و قاطع که این از مسئولیت‌های اصلی و محوری مجلس خواهد بود و بلاخره مجلس باید این رکود را از بین ببرد بر اقتدار و امنیت ملی بیفزاید. حل مشکل تورم و مهار واقعی تورم که دغدغه و مطالبه اصلی مردم است چالشی است که مجلس جدید باید با آن دست و پنجه نرم کند و گرانی‌های ماه و هفتگی را متوقف کند این انتظار اکنون تبدیل به آرزو شده است.

تردید نیست که مهار تورم زمانی خواهد بود که رونق تولید عملیاتی شود و این هردو زمانی محقق می‌شود که اقتصاد کشور از دلار جدا شود و این انفکاک زمانی محقق خواهد شد که قیمت دلار از شناور بودن خارج و قیمت ثابت پیدا کند و دلال بازی‌های دلاری متوقف گردد؟ باید داد و ستدهای داخلی و حتی خارجی با دلار خداحافظی کند و از واحد پول دو کشور مرتبط بهره گرفته شود؟ تقویت ارزش پول ملی زمانی به نتیجه می‌رسد که دلار از مبادلات ما با کشورهای دیگر حذف و نرخ دلار ثابت گردد؟! از طرفی به قول یکی از منتخبان اصفهان باید بهره بانکی اصلاح شود بهره‌ای که باید صفر باشد امروز به سی در صد رسیده است که بسیار جای تعجب دارد؟ اگر دلار سر جایش بنشیند و نرخش ثابت گردد ارزش پول ملی تقویت و به تقویت سفره مردم خواهد انجامید. اما یک نکته به منتخبان جدید و مانده از قبل، مردمداری و خود را پاسخگوی مردم دانستن یک وظیفه‌ای است که برکات زیادی خواهد داشت مبادا اخلاق مردمی شما با دوره تبلیغات انتخاباتی تغییر کند مگر اینکه تغییر مثبت و در جهت مردمداری بیشتر و جذب حداکثری باشد که توصیه مولایمان علی علیه السلام است.

البته خوبست عزیزان این حدیث شریف را نصب العین قرار دهند” حاسبوا قبلان تحاسبوا” لذا برای خدا مجاهدت کنند! فقط برای خدا، و آخر شب‌ها با همان خدا خلوت کنند و به او گزارش دهند و موفقیت‌ها را قوت بخشند و احیاناً کاستی‌ها را جبران نمایند، به تعهداتی که به مردم دادند و در دوران تبلیغات شعارش را دادند پایبند باشند و در جهت جامه عمل پوشاندن آن لحظه‌ای درنگ نکنند، معیشت مردم در تنگنای شدید به سر می‌برد و سفره مردم کوچک شده است منتخبان محترم باید گره های معیشت گشایش کنند و امید را در مردم احیا کنند مردم با رای خودشان امید به رفع مشکلات و تنگناها دارند که کلیدش در دست شما قرار گرفته است.

مظفر حاجیان