به گزارش پایگاه خبری ربیع٬ امام جمعه اصفهان، دست تنهای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکررا برای جلوگیری ازترویج منکرات بی صدا می داند و تاکید دارد که همه دستگاه ها باید برای از میان برداشتن مصادیق منکر و جلوگیری از بی بند و باری به میدان بیایند.در ادامه گفتگوی کیمیای وطن با امام جمعه اصفهان را ایشان درباره وضعیت امر به معروف و نهی از منکر و رتبه اصفهان در بیکاری سخن گفتند.
* با توجه به وضعیت نامناسب حجاب و عفاف دراستان ،جنابعالی عملکرد دستگاههای فرهنگی و بخصوص ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان را چگونه ارزیابی می کنید؟
باید توجه داشته باشید که هیچ گاه یک دستگاه و یک جمع  کوچک نمی تواند برای جلوگیری از فساد و نهی ازمنکر درجامعه به تنهایی اثر گذار باشد باید همه به میدان بیایند.
بله من قبول دارم که متاسفانه فضای اصفهان به سمت بی بند و باری و گسترش بی حجابی پیش رفته است ، اما برای اینکه بتوانیم جلوی این منکرات را بگیریم نیاز به انقلاب فرهنگی داریم ، اصفهان از دیرباز یک شهر فرهنگی بوده است اما این افراد ، نوع پوشش ها و ….. قابل تحمل نیست باید جلوی آن ها گرفته شود.
ستاد احیای امربه معروف و نهی ازمنکراستان نیز با این که یک ستاد قانونی است اما بودجه ندارد که بخواهد برخی کارها را انجام دهد.«یک دست صدا ندارد » ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نمی تواند به تنهایی پاسخگوی شهری  که ۲ میلیون نفرجمعیت دارد باشد و به تنهایی  جلوی همه ناهنجاری ها را بگیرید.به عنوان مثال با همه انتقاداتی که به دوچرخه سواری خانم ها وجود دارد وعلیرغم همه تذکراتی که دراین باره داده شد اما وقتی برخی دستگاه ها بیایند از برخی برنامه ها حمایت کنند چه می شود کرد؟
باید برخورد با تخلفات منکرهم به صورت یک قانون دربیاید که پشتوانه قانونی داشته باشد ، به عنوان مثال فرد جریمه شود و یا خیلی ازموارد منعی که می توان برای این افراد خاطی درنظر گرفت درقانون دیده شود .
یا به عنوان مثال اختلاط دخترو پسردردانشگاه ها که سال هاست به خروج دانشگاه ها از طرح مختلط بودن تاکید شده است اما هیچوقت اجرایی نشده است.
یا همین شبکه های مجازی که آفت خطرناکی برای خانواده هاو جامعه است وفساد در آن فراوان است. باید نهاد های نظارتی جلوی این مسئه را بگیرند. واقعا این شبکه های مجازی یک پروژه نفوذ به خانواده هاست که بنیان خانواده ها را دچار آسیب کرده است و طلاق ، بی و بند وباری و مشکلات خلقی و روحی برای جوانان ثمره این شبکه ها است.
*مستحضرید علیرغم اینکه اصفهان رتبه اول صنایع کشور را داراست اما رتبه دوم یا سوم بیکاری را نیز به خود اختصاص داده است ، به نظرحضرتعالی برای رفع این معضل چه باید کرد؟
 اصفهان از دیر باز به دلیل موقعیت مناسبی که داشت به قطب صنعتی ایران تبدیل شد که البته دیگر این ظرفیت برای اصفهان بس است ، چون توان صنعتی شدن برای این استان با توجه به عدم بارندگی و آلودگی های هوا کافی است ، اما باید مسئولان برای رفع بیکاری از رکود صنایع جلوگیری کنند و به سمت تولید انبوه و پایدار بروند تا بتوان معضل بیکاری را مرتفع کرد.
نباید سرمایه های این استان روی زمین خاک بخورد باید این ها صادرشود تا رونق به بازارو زندگی مردم بیاید.
انتهای پیام/ زهرا نصیری