به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد صباغی رئیس اداره آبخیزداری و کنترل سیل سازمان جنگل‌ها در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، مطرح کرد: مبنای تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی، پیشرفت فیزیکی پروژه‌هاست

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری، مهندس محمد صباغی رئیس اداره آبخیزداری و کنترل سیل سازمان جنگل‌ها و کارشناس معین استان، طی سفر کاری به مازندران، طی دو روز متوالی از پروژه‌های اجرا شده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری بازدید کرد و در جلسه صندوق توسعه ملی این اداره کل نیز حضور داشت.

 محمد صباغی گفت: روز اول سفر کاری، از پروژه‌های سرشاخه گیر سال ۹۷ در حوزه ساحلی بهشهر و گلوگاه بازدید کردیم و در روز دوم از پروژه‌های اجرا شده‌ی حوزه دلارستاق شهرستان آمل بازدید میدانی داشتیم.

رئیس اداره آبخیزداری و کنترل سیل سازمان جنگل‌ها افزود: هدف از سفر به مازندران، در درجه‌ی اول خداقوت به کارکنان زحمتکش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری بود. چرا که شاهد فعالیت گسترده همکاران در سطوح مختلف بودیم. چه همکارانی که در پشت صحنه هستند و تلاش می‌کنند و چه کارشناسان و مدیرانی که به طور مستقیم با اجرای پروژه‌ها، ارتباط دارند. لذا قدردان زحمات همه عزیزان هستیم. اما هدف بعدی ما از این سفر کاری، مشاهده از روند کار و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های صندوق توسعه ملی (روابط عمومی، کاداست، مرتع، جنگل، ترویج، آبخیزداری و..) بود.

ایشان اضافه کرد: ضمن تطبیق پروژه‌های اجرا شده‌ی مورد نظر با نقشه‌های اجرایی و قراردادها که نتایج خوبی هم مشاهده شد، به لحاظ فنی نیز تبادل نظر لازم در جهت بهبود انجام کار صورت گرفت.

صباغی تصریح کرد: سیاست سازمان در خصوص صندوق توسعه ملی، اجرای پروژه‌های بخش آبخیزداری و منابع طبیعی که با اهداف مختلفی اعم از: پیشگیری مهارت سیلاب‌ها، حفاظت خاک، مشارکت مردم و جوامع محلی، تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی، آبخوان‌ها، تقویت پوشش گیاهی جنگل‌ها و مراتع، حفظ وضع موجود و تقویت بنیه‌ی جنگل‌ها، مراتع وافزایش سطوح مطابق با برنامه‌ها است.

رئیس اداره آبخیزداری و کنترل سیل سازمان جنگل‌ها ضمن عنوان این موضوع که امیدواریم عمده‌ی پروژه‌ها یا تمامی پروژه‌ها در هفته دولت به بهره برداری برسد، خاطر نشان کرد:۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۳۰۰ پروژه‌ی در حال اجرا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است که تخصیص اعتبارات صندوق بر اساس پیشرفت فیزیکی در استان می‌باشد به طوری که هر استانی که پیشروتر باشد در اجرای پروژه‌ها، زودتر اعتبار مورد نظر را دریافت خواهد کرد. در واقع مبنای تخصیص اعتبار، پیشرفت فیزیکی پروژه‌هاست.