به گزارش پایگاه خبری ربیع، قاچاق بلای خانمانسوزی است که اگر مسئولان امر به جد وارد عمل نشوند می تواند مشکلات کشور را روز به روز بیشتر کند و اقتصادی را که هدف گرفته اند فلج نمایند، واردات قاچاق هم اشتغال را هدف می گیرد هم اقتصاد را، هم تولید را، هم ازدواج را و بلاخره کشور را به عقب می کشاند؟! با توجه به اهمیت پیشگیری و مبارزه با قاچاق سالهاست مقام معظم رهبری مبارزه با این بلیه بزرگ و نابود کننده را مورد تاکید قرار داده‌اند. چنانچه فرموده اند:

دستگاه مقابلهٔ با قاچاق را باید خیلی جدّی گرفت؛ قوی‌ترین آدمهایمان را باید بگذاریم برای این کار؛ و میشود؛ عقیدهٔ بنده این است که میشود؛ یا جلویش گرفته خواهد شد یا اگر بکلّی هم جلوگیری نشود، بخش مهمّی‌اش کاهش خواهد یافت. این یک مسئلهٔ بسیار اساسی است. (۸/۲/۱۳۹۵)

 

نکته اولیه و مهم گماردن نیروهای قوی بر این کار مهم که بتوانند با اقتدار موضوع مبارزه را پیگیری نمایند. این مشروط بر این است که نیروهای درگیر در این مسئله باید دست پاک هم باشند.

لازمه اصلی مقابله با فساد، نبود فساد حتی در کمترین میزان، در دستگاه مقابله کننده با فساد است. (۵/۲/۱۳۹۸)

و در ویژگیهای دست اندر کاران مبارزه، بر کار و اقدام جهادی تاکید دارند:

جلوگیری جدّی از قاچاق با روش‌های جهادی و انقلابی. مسئلهٔ قاچاق خیلی مسئلهٔ مهمّی است و با شوخی شوخی و آهسته‌کاری و مانند اینها هم کاری پیش نمیرود؛ باید یک کار جهادی قاطعِ انقلابی کرد. (۲۵/۳/۱۳۹۵)

و اکنون رئیس قوه قضائیه در جلسه اخیر ستاد مبارزه با قاچاق با قاطعیت و جدیت تمام در ریشه کنی قاچاق وارد عمل شدند.

محسنی آژه‌ای گفته است: قوه قضاییه موضوع فرایند مبارزه با قاچاق کالا و اموال بیت المال را تا حصول نتیجه پیگیری می کند و اگر هم دیگر دستگاه ها همراهی لازم را نکنند کار را شخصاً دنبال می کنم.

اینکه رئیس قوه با قوت و قدرت وارد میدان می شود یعنی اقدام جهادی را کلید می زند و خود آماده است وارد این میدان سخت اما مهم و واجب شود تا فرمان رهبری را محقق نماید جای تقدیر و تشکر دارد. از طرفی نهادها و دستگاهایی که مکلف قانونی در امر مبارزه با قاچاق هستند نیز باید با تمام قوا بپیوندند و کار زمین مانده بسیار با اهمیت را عملی سازند. کشور و ملت ما سالهاست از قاچاق خسارتهای سنگینی را متحمل شده است؟ از ضربه‌ای که این بلای بزرگ به تولید داخلی وارد نموده است تا محرومیت دولت از درآمدهای قانونی واردات! و سالم نبودن بسیاری از کالاهایی که از طریق قاچاق وارد و به دست مردم می رسد و رکود و کسادی بازار داخلی، از طرفی تردیدی نیست که واردات قاچاق کالا به برنامه‌های دولت ضربه وارد می کند و اشتغال ناسالم و کاذب را رواج می دهد! لذا پیشگیری از قاچاق چرخ تولید داخلی را فعال و اشتغال کافی در کشور ایجاد می نماید. و تجارت حلال و قانونی با خارج مرزها را تسهیل خواهد نمود. البته باید توجه داشت که این مبارزه سر منشآها با چشم های تیز بین عوامل مبارزه، از پیش از مرزها تا حتی داخل مغازه ها زیر دید و تیر و تیغ جهادگران این عرصه قرار گیرد. و عملان قاچاق به عنوان مفسدان اقتصادی شناخته شده و محاکمه و به اشد مجازات برسند نه اینکه با یک جریمه نقدی ضعیف فردا روز آزاد و به کار قاچاق حریصانه تر وارد شودند؟! چیزی که رهبری فرزانه انقلاب فرمودند علاوه بر محاکمه، جنس کلان قاچاق به آتش کشیده شود!

به نظر می رسد باعزمی که رئیس قوه قضائیه دارد مبارزه با قاچاق وارد مرحله‌ای جدی شود که برای کشور و ملت امید بخش خواهد بود منتهی برای رسیدن به موفقیت لازم است همه وارد عمل شوند، استانداران و سایر دستگاهها در سراسر کشور باید با یک هماهنگی مقتدرانه پای کار بیایند و برای همیشه کشور را از این بلای خانمانسوز رهایی بخشند.