به گزارش پایگاه خبری ربیع،به ادعای یکی از کارکنان فروشگاه مایکروسافت یا همان Microsoft Store، این کمپانی از مواضع خود عقب نشینی کرده است و در نظر دارد یک گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندروید عرضه کند.

بر کسی پوشیده نیست ویندوز فون هیچ آینده‌ای ندارد و همین حالا هم ویندوز ۱۰ موبایل در مرحله نگه داری به سر می‌برد که پشتیبانی از آن در ژوئیه ۲۰۱۹ به پایان می‌رسد، اما طبق تازه‌ترین شنیده‌ها، مایکروسافت هنوز یک برنامه برای بازار موبایل و به طور دقیق‌تر بخش سخت افزار موبایل خود  دارد. به نقل از یکی از کارکنان فروشگاه مایکروسافت، این کمپانی دست کم یک گوشی مجهز به سیستم عامل اندروید عرضه می‌کند، با این حال هیچ گونه جزئیاتی ارائه نشده است.
در صورتی که این ادعا درست باشد، مایکروسافت ویندوز ۱۰ موبایل را با اندروید جایگزین می‌کند و با گوشی‌های اختصاصی خود به فعالیت در بازار گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهد. هرچند پیش‌تر نیز مایکروسافت تمایل خود برای پیوستن به اندروید را نشان داده است، اما چندان هم نباید به شایعه اخیر امیدوار بود.

از آنجایی که معمولاً کارکنان فروشگاه مایکروسافت به اطلاعات مهم چون پروژه‌های معرفی نشده دسترسی ندارد، بعید به نظر می‌رسد یک کارمند معمولی بتواند از چنین موضوع مهمی مطلع باشد. همچنین در گذشته کارکنان فروشگاه مایکروسافت منبع شایعاتی بوده‌اند که بعدتر مشخص شده درست نبوده‌اند. حالا همه نگاه‌ها به  پروژه Andromeda دوخته شده که گونه تازه‌ای از دستگاه‌های قابل حمل است.