پیشخوان » تولیدی » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1026012
سه شنبه - 2 اسفند 1401 - 12:50

ماه شعبان؛فرصتی برای آمرزش

نسیم روح نواز ماه پرفضیلت شعبان دوباره از راه رسید تا قلب بندگان آغشته به گناه را از آلودگی های این دنیای فانی بزداید.امروز همزمان با اولین روز از ماه شعبان فرصتی دوباره از فصل بندگی و استغفار آغاز می شود و با حال و هوای خاص خود روح بندگان گنهکار را جلا می دهد.

ماه شعبان؛فرصتی برای آمرزش

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نسیم روح نواز ماه پرفضیلت شعبان دوباره از راه رسید تا قلب بندگان آغشته به گناه را از آلودگی های این دنیای فانی بزداید.امروز همزمان با اولین روز از ماه شعبان فرصتی دوباره از فصل بندگی و استغفار آغاز می شود و با حال و هوای خاص خود روح بندگان گنهکار را جلا می دهد.

ماه شعبان پیشواز ماه خدا است تا بنده فرصتی برای استغفار و آمرزش پیدا کند و با وجودی پاک و خالی از هر گونه آلودگی و گناه به مهمانی خدا برود.در حکمت الهی همین بس که ماه های رجب و شعبان را بدرقه ای برای عظیم ترین و با برکت ترین ماه ،به نام ماه مبارک رمضان قرار داد.

این ماه،ماه شادی شیعه است و زمینی شدن بزرگترین انسان های پاک و معصوم در این ماه قرار دارد .به برکت میلاد باسعادت امام حسین (ع )هیچ روز شهادت و مصیبتی برای ائمه اطهار رخ نداده است.میانه این ماه نیز با تولد منجی عالم بشریت پیوند خورده تا فضیلت و عظمت این ماه کامل شود.

در فضیلت ماه شعبان بسیار سخن آورده شده و این ماه به نام پیامبر مهربانی ها حضرت محمد (ص) نامیده شده است.بزرگان دین در اعمال این ماه صلوات بر خاتم النبین را افضل ترین اعمال می دانند‌.آری بنده با صلوات جان تشنه خود را از نگاه پروردگار سیراب می کند .

اعمال بسیاری دراین ماه گفته شده تا بهانه ای شود برای تقرب به درگاه الهی و رهایی از بند گناه و معصیت.استغفار،صدقه دادن،صلوات شعبانیه ، اذکار و ..از جمله اعمال این ماه است.اما آنچه که در اعمال این ماه مورد توجه قرار گرفته و فضایی مملو از گفتگوی عاشقانه با خالق هستی فراهم می کند مناجات شعبانیه نام دارد.

چه وصف زیبایی در این مناجات وجود دارد که خداوند راه آشتی دوباره بنده گنهکار خود را باز کرده تا به اصل خویش بازگردد و از بند دنیا و تعلقاتش رها شود.اینجاست که باید گفت ای ماه شعبان خوش آمدی دلتنگ روزها و شب هایت بوده ایم تا در فضای روح بخشت صدای استغفار و العفو گفتنمان تا آسمان هفتم برود و یگانه هستی خواسته هایمان را اجابت کند.

این ماه بهانه ای است که غافلان از بیراهه وگناه کاران از گناه کرده بازگردند و با توبه حقیقی و راز و نیاز بار دیگر کارنامه خویش را پاک کنند.

بدانیم این ماه همانند ماه رجب با چشم برهم زدنی سپری خواهد شد پس با دلی پر از امید به بخشایش باری تعالی و با جان و دل در این ماه قدم بگذاریم تا وجودمان از عطر بندگی و استغفار و صلوات جانی دوباره بگیرد و به مدد و یاری خداوند به پیشوازی از ماه مبارک رمضان حرکت کنیم ، چه فرصتی از این بهتر تا بتوانیم درآغوش پروردگار آرام بگیرم.

نجمه کریمیان