به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید موسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد یک‌ساله اداره کل ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: درزمینهٔ فرهنگی تا رسیدن به اهداف تعیین‌شده در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فاصله‌داریم اما در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نبوده‌ایم.

وی ادامه داد: در توزیع بودجه به‌صورت متوازن عمل می‌کنیم و سعی شده در یک سال گذشته به همه بخش‌ها بودجه‌هایی اختصاص یابد.

حسینی کاشانی تصریح کرد: در سال ۹۷، ۱۲ درصد به رسانه‌ها، ۲۹ درصد به حوزه فرهنگی، ۱۷ درصد به حوزه قرآنی، ۱۰ درصد به حوزه سینمایی و ۳۲ درصد به حوزه هنری بودجه اختصاص داده‌شده بود.

وی افزود: حمایت از مؤسسات مردمی و خودجوش یکی دیگر از برنامه‌های ارشاد بود که در یک سال اخیر تا حد توان از این مؤسسات حمایت‌شده است.

**افزایش ۴۰ درصدی بودجه در سال ۹۷

کاشانی ادامه داد: سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ شاهد افزایش ۴۰ درصدی بودجه بودیم که امیدواریم که امسال نیز شاهد افزایش بودجه باشیم.

وی به یارانه‌های مستقیمی که به رسانه‌ها داده می‌شود، اشاره کرد و بیان داشت: در سال ۹۶ کل یارانه‌ای مستقیمی که به رسانه‌ها داده شد ۳۹۰ میلیون تومان بود که در سال ۹۷ این رقم به ۷۲۶ میلیون تومان رسید.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان قم افزود: در خصوص میزان آگهی سال ۹۷، ۱۷ هزار و ۲۶۷ آگهی در بین مطبوعات استان توزیع شد و درزمینهٔ کاغذ نیز ۱۰۵ هزار کیلو بین روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها در سال ۹۸ بین مطبوعات استان توزیع‌شده که تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی به تعداد رسانه‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون ۲۸۱ نشریه چاپی و ۵۹ پایگاه خبری در استان داریم که از این تعداد ۶ روزنامه فعال در استان وجود دارد.

**در حوزه فصل‌نامه‌های تخصصی جزء چند استان برتر هستیم

حسینی کاشانی ابراز داشت: در حوزه فصل‌نامه‌های تخصصی جزء چند استان برتر هستیم که کارهای باکیفیتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: درزمینهٔ حمایت از مؤسسات قرآنی سال ۹۷، ۸۰ میلیون تومان حمایت‌شده و ۱۰ هزار ۲۸۰ نفر نیز در یک سال گذشته در آزمون‌های قرآنی شرکت کرده‌اند.

حسینی کاشانی تأکید کرد: در حوزه چاپ به دلیل مشکلاتی که در تأمین مواد اولیه به وجود آمده به دنبال برطرف کردن این مشکلات هستیم البته در شهرک چاپ و نشر دومین مجموعه چاپ و نشر در حال ساخت است و ۶۰ نفر از چاپخانه‌داران نیز از اداره کل ارشاد زمین تحویل گرفتند که حرکت خوبی در این زمینه انجام‌شده است.

وی حوزه کتاب را موردتوجه قرارداد و گفت: در سال ۹۶، ۱۰ هزار و ۳۳۴ مجوز کتاب صادرشده بود که این آمار در سال ۹۷ به ۱۰ هزار و ۶۰۷ رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز داشت: تعداد صندلی‌های سینما در سال جاری نسبت به سال‌های قبل دو برابر شده و انشالله با ورود بخش خصوصی برای سال ۹۹ به همین میزان صندلی اضافه خواهد شد.

**ارائه تسهیلات ۴ درصدی به مشاغل خانگی

وی به ارائه تسهیلات ۴ درصدی به مشاغل خانگی اشاره کرد و بیان داشت: طراحی و دوخت لباس، نشریات مکتوب، نرم‌افزار و رسانه‌های برخط، بازی‌های یارانه‌ای و هنرهای تجسمی و ساخت ماکت و هنرهای شنیداری ازجمله مشاغلی است که به آن‌ها تسهیلات داده می‌شود.

حسینی کاشانی در خصوص تالار مرکزی شهر نیز بیان داشت: سال گذشته یک میلیارد تومان برای این تالار بودجه جداگانه دریافت و هزینه شد و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سالن‌های این تالار فعال است.