به گزارش پایگاه خبری ربیع،اوبر اعلام کرده است که در راستای کمک به تلاش ها برای کاهش آلودگی در سراسر انگلستان، لایحه اولین بازار تمام الکتریکی خودروهای خودرا تقدیم این کشور کرده است. هدف این لایحه این است که تمام تاکسی های اوبر در این شهر تا سال ۲۰۲۵ برقی شوند. برای هدایت رانندگان به این مسیر نیز، این شرکت امکانی در اختیار رانندگان قرار داده است که به کمک آن بتوانند خودروی خود را الکتریکی کنند. این کار به افزایش هوای پاک کمک می کند.

دارا خسروشاهی مدیر اوبر، لندن را به عنوان اولین شهر خود برای اجرای طرح خودروهای تمام الکتریکی انتخاب کرده است. البته شاید این کار را برای به دست آوردن دل مسئولین این شهر به انجام رسانده است. چرا که این شرکت مجوز عملیات خود در لندن را از دست داد و اکنون بار دیگر توانسته این مجوز را دریافت کند؟

ماجرای لغو مجوز اوبر در انگلیس چه بود؟

سازمان حمل و نقل شهری لندن اعلام کرده بود که درخواست این شرکت برای تمدید فعالیت ها را نپذیرفته، تنها به این دلیل که برخی مقررات این سازمان همچون اخذ گواهی پزشکی رانندگان و گزارش جرائم جدی به نهادهای امنیتی را نقض کرده است.» از طرفی این سازمان، شرکت را متهم به بی‌ مسئولیتی در قبال مشتریان خود کرده است. پس از این اتفاق بود که اوبر به خاطر اشتباهات در لندن عذرخواهی کرد و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شد. شهردار لندن نیز این عذرخواهی را پذیرفت و پس از طرح های جدید خسروشاهی برای این شهر، مجددا مجوز فعالیت به این سرویس داده شد.

لندن با اوبر آشتی کرد!

حمایت شهردار لندن از طرح اوبر

شهردار لندن، تبدیل شدن این شهر به یک بازار تمام الکتریکی برای مقابله با آلودگی هوا در پایتخت را اقدامی مثبت دانست و اعلام کرد که مصمم به انجام این کار است و از آن حمایت می کند. مدیر عامل این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که هزینه ای که راننده بابت این کار دریافت می کند در نهایت می تواند منجر به خرید خودروی الکتریکی برای او شود. انتظار می رود که این طرح در اوایل سال ۲۰۱۹ به اجرا درآید.

اوبر چگونه به خریداران خودروی الکتریکی کمک می کند؟

این به این معنی است که رانندگانی که ۴۰۰ ساعت در هفته کار می کنند، می توانند از طریق مبلغ اضافی که کار می کنند، طی چند سال آینده یک خودروی الکتریکی بخرند و ناوگان خود را در اوبر به روز کنند. این کار سبب می شود که سیستم حمل و نقل اوبر و به طبع آن شهر لندن در آینده ای نزدیک، خودروهای سبز و هوای پاک تری را تجربه کند.