به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین،  حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان اسفراین با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: آشنایی و بازخوانی روش و آداب زندگی و خلق‌وخوی پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (ع) یکی از ضروریات عصر ماست رسول خدا (ص) والاترین الگوی کمالات انسانی عالی‌ترین نمونه تربیت و اخلاق اسلامی است.

وی با تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) گفت: وجود بابرکت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع) و سایر امامان و خاندان مطهر پیامبر (ص) عاملی مهم برای تحکیم وحدت در میان مسلمانان هستند و تکیه‌بر راه آنان سبب نجات و کامیابی انسان‌ها می‌شود.

امام‌جمعه اسفراین در ادامه به هفته بسیج اشاره کرد و گفت:  بسیج مثل خود انقلاب از الطاف و آیات الهی و یک پدیده بی‌سابقه است.

وی با گرامیداشت روز دانش‌آموز شهادت شهید حسین فهمیده بابیان اینکه روز شهادت این شهید به‌عنوان روز نوجوان نام‌گذاری شده است خواستار ترویج و تقویت فرهنگ بسیجی در جامعه شد و نقش خانه، مدرسه و نهادهای آموزشی را در این زمینه مؤثر خواند و افزود: باید تلاش کنیم تا بر بالندگی جوانان بیفزاییم چرا که ظرفیت‌های خوبی در جوانان نهفته است که بایستی این ظرفیت‌های بارور شوند.

خطیب نماز جمعه اسفراین تصریح: کسانی که درصدد حذف نام شهید فهمیده و شهدا هستند یقیناً اینها خائنان به خون شهدا و آرمان‌های حضرت امام (ره) هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین همچنین به راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حضور میلیونی زائران امام حسین (ع) در اربعین حسینی بار دیگر بیرق سرخ حسینی را پس از ۱۴۰۰ سال زنده و برافراشته کرد که جا دارد از زحمات تمامی دست‌اندرکاران  که مقدمات این همایش بزرگ جهانی را فراهم کردند به‌ویژه مردم ایران اسلامی و مردم عراق تقدیر و تشکر کنم.

امام‌جمعه اسفراین در پایان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری سرکرده رسانه معاند نظام جمهوری اسلامی آمدنیوز، تصریح کرد: این عنصر فاسد در پی اختلاف‌افکنی در جامعه بود که به دام نیروهای سپاه افتاد که نشان از قدرتمندی عزیزان اطلاعات و مجموعه سپاه پاسداران است که توانستند ضربه محکمی به دستگاه‌های اطلاعاتی دنیا وارد کنند.

انتهای پیام/