به گزارش پایگاه خبری ربیع،عباس جعفری با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی بیش از ۱۰۰ وظیفه را در سطح شهر انجام می‌دهد، اظهار کرد: اطفای حریق، سقوط از ارتفاع، سقوط در چاه، محبوس شدن، سقوط و گیر کردن در آسانسور، حریق خودروها، گیر کردن دست داخل چرخ گوشت، آتش‌سوزی کارخانجات و … از جمله اقداماتی است که آتش‌نشانان انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه در سالیان اخیر حوادث زیادی در کارخانجات به ما گزارش می‌شود ولی طبق قانون، شهرک‌های صنعتی باید خودشان را مجهز به ایستگاه‌های آتش‌نشانی با امکانات مناسب کنند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تصریح کرد: ساخت و افزایش ساختمان‌های آتش‌نشانی که تعداد ایستگاه‌های ما را دو برابر کرده و به ۲۴ ایستگاه رسانده، زمان رسیدن ما محل حوادث شهری را کاهش داده و به پایین‌تر از استاندارد جهانی رسانده ولی حضور آتش‌نشانی قم در شهرک‌های صنعتی، زمان‌بر است.

جعفری یادآور شد: شهرک شکوهیه یک ایستگاه آتش‌نشانی دارد ولی امکانات لازم برای اینکه بتواند تمام اتفاقات، حوادث و حریق آن منطقه را پوشش دهد، ندارد و تجهیزات‌شان محدود است؛ به همین منظور، در بیشتر موارد از سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم کمک می گیرند.

وی عنوان کرد: با وجود اینکه خدمت‌رسانی بیرون از محدوده شهری برعهده ما نیست و خارج از وظایف قانونی ما بوده، برای کمک‌رسانی دریغ نکردیم و همیشه در محل حوادث شهرک‌های صنعتی حضور یافتیم.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با بیان اینکه رفتن نیروهای ما به شهرک‌های صنعتی مشکلات برای ما در پی خواهد داشت، گفت: ما آتش‌نشانی شهر قم هستیم و رفتن به خارج از محدوده خدماتی شهر، تبعات و مشکلات قانونی برای ما دارد، اما به هر حال سعی داشتیم خدمت‌رسانی لازم را انجام دهیم.