به گزارش پایگاه خبری ربیع، با وجود اینکه آلودگی شدید هوا مخصوصا در پایتخت شهرهای صنعتی و بزرگ کشور پدیده جدیدی نیست و هر ساله همین ایام شاهد افزایش غلظت آلایند ها تعطیلی مدارس و افزایش آمار مراجعه بیماران قلبی و تنفسی در اورژانس بیمارستان ها هستیم نمایندگان مردم در خانه ملت بعد از گذشت مدت ها اقدام به پیگیری حقوق مردم نمودند و با تدوین نامه ای از رییس جمهور خواستند تا به شرایط نامساعد موجود رسیدگی کنند.

امیدواریم  با وجود اینکه تعداد امضاهای این نامه نسبت به اهمیت موضوع و تعداد نمایندگان مردم در مجلس دهم قابل توجه است راهی برای ورود جدی دولت و مسئولان امر به این موضوع حیاتی ایجاد شود.

۳۵ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور آلودگی هوا را ناشی از عدم مدیریت صحیح و منطبق با استانداردهای جهانی عنوان کردند و خواستار دستور فوری رئیس جمهور برای حل این مشکل شدند.

قوه مقننه نامه ۳۵ نماینده به رئیس جمهور درباره آلودگی هوا را به شرح زیر قرائت کرد:
«جناب آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام
همان‌طوری که مستحضرید، سالیان متمادی است که تهران و برخی از کلانشهرهای تهران در بسیاری از روزهای سال از آلودگی هوا در رنج و مشقت می‌باشند و مردم شریف و نجیب این کلانشهرها ناگزیر به تنفس در هوای آلوده و تحمل انواع بیماری‌های حاد و حتی رقم خوردن مرگ شهروندان در موارد بیشماری هستند.
معضل آلودگی هوای تهران و اکثر کلان‌شهرهای دیگر عمدتاً ناشی از عدم مدیریت صحیح و منطبق با استانداردهای جهانی است و جنس آن با آلودگی ناشی از ریزگردها که منشاء خارجی دارد متفاوت است و با عزم و تدبیر صحیح می‌توان در کوتاه‌مدت به مقابله با آن پرداخت لذا ضروری است شخص جنابعالی در این موضوع مهم ورود فرموده و به قید فوریت دستور فرمایید نهادها و مراجع ذیربط تدابیر لازم را اندیشیده و تصمیمات جدی در این خصوص اتخاذ نمایند.»