به گزارش پایگاه خبری ربیع،با قانون جدیدی که ایالات متحده اروپا در مورد قوانین حریم خصوصی وضع کرده و به زودی هم اجرا می شود و همچنین بعد از رسوایی اخیر مرکز آنالیز کمبریج ، فیسبوک اخیرا قوانین جدیدی در زمینه امنیت اطلاعات کاربران تنظیم کرده است.اون هم تازه بعد از اینکه شما با قوانین قبلی آشنا شده بودید درسته؟ فیسبوک اظهار داشته که می خواهد در مورد مسیر و راه محصولات خود شفاف تر باشد و هر کسی که از اینترنت و یا محصولات این شرکت استفاده می کند بتواند این موضوع را مشاهده کند.

ما این سیاست و قوانین فیسبوک رو مورد بررسی قرار دادیم و می خواهیم به زبان ساده تر این موضوع را به شما عزیزان توضیح دهیم.

چه سبک از اطلاعات رو فیسبوک جمع آوری می کند؟

فیسبوک پست ها ، پیام ها ، عکس ها و دیگر اطلاعات مربوط به شما مانند گروه ها، صفحاتی که بازدید کرده اید ، هشتگ ها و چیزهای دیگر رو جمع آوری می کند.حتی اگر شما دین و مذهب خود رو هم مشخص نکنید، سایت به طور اتوماتیک با توجه به علایق و سلیقه های شما این موضوع رو مشخص می کند.خرید وسیله ای از طریق سایت ، حدود ۳ ساعت گشتن در عکس های اینستاگرام و یا فعالیت های شما در گروهی خاص می تواند منبع تغذیه اطلاعات برای فیسبوک باشد.

فیسبوک تنها به برنامه فیسبوک محدود نمی شود. فیسبوک همچنین شامل اینستاگرام، واتس آپ، آکیولِس و برنامه های دیگر می شود.

فیسبوک همچنین از اطلاعات روی دستگاه های هوشمند شما نیز تغذیه می کند.نه تنها این برنامه اطلاع دارد که شما از چه سیستم و گوشی ای استفاده می کنید بلکه از سیستکم عامل، مرورگر مورد استفاده، میزان باتری باقی مانده و حتی فضای ذخیره دستگاه های هوشمند شما نیز خبر دارد.این برنامه همچنین به حرکت موس شما هم توجه می کند تا بفهمد موس شما بر روی چه بخش هایی کلیک یا عبور می کند. اگر فیسبوک شما در پس زمینه فعال می باشد این موضوع نیز حساب می شود.

این برنامه از موقعیت مکانی شما اطلاع دارد

زمانی که شما به فیسبوک اجازه دسترسی به دوربین یا عکس ها یا جی پی اس رو می دهید، شاید به این موضوع فکر کنید که این برنامه چگونه کارهای شما رو ساده تر می کند. اما شما فقط دسترسی به یک عکس رو به این برنامه نمی دهید بلکه این برنامه به تمام گالری و گوشی شما دسترسی پیدا می کند.

بازی ها، فروشنده ها و تمام سایت ها و شرکت های اطلاعات درباره شما رو با فیسبوک به اشتراک می گذارند.

هرچقدر دستگاه های بیشتری رو به فیسبوک متصل کنید، اطلاعات بیشتری رو به این برنامه ارسال می کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که دسترسی فیسبوک رو به یک دستگاه محدود کنید. اگر حریم خصوصی شما در زمینه موقعیت مکانی برای شما مهم می باشد، می توانید فقط از لپ تاپ برای استفاده از فیسبوک استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که آدرس IP شما باز هم می تواند کار جی پی اس رو انجام دهد. شاید هم بعضی اوقات دوستتان شما رو بر روی یک عکسی تگ کند و همین موضوع می تواند موقعیت مکانی شما رو مشخص کند.