به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سیاوش بافکر اظهار کرد: مسابقات قهرمانی پاورلیفتینگ شرق کشور به میزبانی خراسان شمالی در روزهای ۱۰ و ۱۱ آبان ماه برگزار شد و این چهارمین میزبانی خراسان شمالی از مسابقات پاورلیفتینگ شرق کشور است.

وی در ادامه افزود: این مسابقات در محل سالن ولی‌عصر شهرک فرهنگیان در ۴ رده سنی بزرگ‌سالان، جوانان، نوجوانان و پیشکسوتان با حضور ۷۰ ورزشکار در قالب ۴ تیم از استان‌های خراسان شمالی، جنوبی، رضوی و گلستان برگزار شد.

رئیس کمیته پاورلیفتینگ خراسان شمالی همچنین بیان کرد: در این مسابقات دو رکود کشور ارتقاء داده شد و نیما درخشان از استان گلستان در رده سنی بزرگ‌سالان قهرمان قهرمانان این رده سنی شد و رکورد کشور را ۵۰ کیلو ارتقاء داد و همچنین محمدرضا شکری از گلستان در رده جوانان قهرمان قهرمانان مسابقات شد و درمجموع ۳ حرکتِ استارت، پرس و لیفت توانست ۲۷ و نیم کیلو رکورد کشور را ارتقاء دهد، قهرمان قهرمانان پیشکسوتان علیرضا منصور کوهی از گلستان و عنوان قهرمان قهرمانان رده سنی نوجوانان نیز به محمدامین امیری از تایباد رسید.

بافکر در خصوص نتایج مسابقات بیان کرد: تیم جاجرم از خراسان شمالی در رده سنی جوانان مقام اول را کسب کرد، در رده بزرگ‌سالان و پیشکسوتان استان گلستان به مقام برتری دست‌یافت و در رده سنی نوجوانان نیز تیم تایباد اول شد.

وی این مسابقات را انتخابی تیم استان جهت حضور در مسابقات کشور نیز عنوان کرد و گفت: مسابقات کشوری حدود ۱ ماه دیگر در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود و ۸ نفر به این مسابقات اعزام خواهند شد و نفرات اعزامی با توجه به همین مسابقات شرق کشور به میزبانی استان انتخاب می‌شوند.

رئیس کمیته پاورلیفتینگ خراسان شمالی سطح مسابقات را بسیار خوب و بالا توصیف کرد و افزود: قهرمانان آسیا و ایران همچون عبد الحق مصطفوی و رسول حق پور در این مسابقات حضور داشتند و به علت استقبال خوب، مسابقات طی ۲ روز انجام شد که روز اول مسابقات پیشکسوتان و نوجوانان و روز دوم رده‌های جوانان و بزرگ‌سالان باهم به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳