به گزارش پایگاه خبری ربیع، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد آتش زر در یکصد و سیزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، افزود: برخی اقدام ها از جمله حذف عنوان شهید از معابر، امضای مصوبه‌های مخفیانه و همچنین حذف درس شهید فهمیده از کتب درسی در راستای دوری از اباعبدالله(ع) و فرهنگ عاشورایی مردم است. 

عضو شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه قم باید همواره پیشقراول حرکت های انقلابی در کشور باشد، گفت: حذف عنوان شهید از معابر و برخی خیابان ها، آغاز راهی برای حذف راه شهداست که چنین خوابی هرگز تعبیر نخواهد شد.
وی افزود:برخی با انجام شیطنت ها، با حذف عنوان شهید از برخی معابر شهر قم، به دنبال فضاسازی علیه این شهر بودند که نشان می دهد دشمنان نظام و انقلاب برای حذف راه و یاد شهدا خواب‌های زیادی دیده اند که هیچ کدام تعبیر نخواهد شد.
آتش زر ادامه داد: تمام این اقدام ها برای حذف یاد و راه شهدا و همچنین مسدود کردن مسیر حق طلبی اباعبدالله(ع) است.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به هجمه به فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: ایستگاه های صلواتی زنده کننده حرکت و فضای عاشورایی در شهر است و باید برای دادن مجوز به ایستگاه های صلواتی سخت گیری نشود.
حسن مالکی نژاد تاکید کرد: باید اجازه فعالیت ایستگاه های صلواتی داده شود و در صورتی که فعالیت آنها مشکلات ترافیکی ایجاد می کند، به جای توقف فعالیت، نسبت به ساماندهی آنها اقدام کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش نرخ شارژ دریافتی از رانندگان خطی تحت نظارت شرکت های حمل و نقل مسافر درون شهری، گفت: برای حمایت از شرکت ها در مقابل تاکسیهای اینترنتی و همچنین بهبود ارائه خدمات این تاکسی ها از سال ۹۶ هیچگونه افزایش نرخ شارژ تاکسی برای شرکت های حمل و نقل عمومی در قم صورت نگرفته است.
روح الله امراللهی ادامه داد: پیشنهاد سازمان حمل و نقل ترافیک افزایش نرخ شارژ از مبلغ ۳۴۰ هزار ریال به ۴۰۰ هزار ریال معادل افزایش ۱۸ درصدی بوده است که با تصویب شورای شهر و طی کردن روند قانونی، عملا این افزایش نرخ از سال آینده عملیاتی می شود.
شایان ذکر است: در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر قم به مناسبت هفتم مهر ماه روز آتش نشان، از مدیرعامل و تعدادی از فرماندهان و پرسنل سازمان آتش نشانی قم تجلیل شد.