به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، اسدالله جعفری، در این جلسه در تبیین ماهیت و ابعاد مختلف کار قضائی، توجه قضات به مسائل اجتماعی و فرهنگی را فارغ از مبانی قانونی و حقوقی، یک ضرورت و کنش اخلاقی شایسته برشمرد و اظهار کرد: قاضی علاوه بر اینکه در حوزه کار قضاوت نقشی انحصاری، ویژه، جدی، برجسته و تخصصی بر عهده دارد، به‌عنوان یک شهروند و عضو لاینفک از یک جامعه نیز شناخته‌شده است.

وی در توصیف اهمیت جایگاه قضاوت در آموزه‌های اسلامی بیان کرد: ازآنجایی‌که امر قضاوت از حلقه‌های اصلی حاکمیت در نظام دینی به شمار می‌آید و درواقع یکی از شئون حاکم اسلامی است، لذا در چنین جایگاهی قضات شایسته نسبت به مسائل مختلف انسانی و اجتماعی و فرهنگی نیز بی‌تفاوت نباشد و بلکه به‌طور مثبت و سازنده ایفای نقش می‌نمایند.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی درباره نقش مدیران قضائی نیز در مواجهه با مسائل و مشکلات اجتماعی مبتلابه مردم نیز اظهارکرد: انتظار ما این است که یک مدیر قضایی از روحیه بالای خدمتی و مدیریتی جهادی برخورد دار باشد و بتواند مجموعه تحت امر خود را به‌گونه‌ای آموزش دهد که همراه و همگام با مردم برای رفع مسائل و مشکلات آنان تلاش کنند.

جعفری بیانات مقام معظم رهبری درباره هسته‌های جهادی را یک راهبرد دقیق و نقشه راه توصیف و با تشریح برخی فعالیت‌های اجتماعی انجام‌گرفته از سوی این هسته‌ها در مناطق محروم استان خراسان شمالی به  تجربه موفق ایجاد هسته‌های جهادی در جریان سیل شهرستان مانه‌و‌سملقان  که توانست  قابلیت ارزشمند این هسته‌ها را  به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارند، اشاره کرد.

این مقام قضائی ضمن تأکید بر ضرورت اجتناب از انفعال در مدیریت‌ها و فرآیندهای کاری، داشتن تفکر انقلابی روحیه جهادی را یکی از مهم‌ترین لوازم و مقدمات کار گروهی متعهدانه برشمرد و خاطرنشان کرد: ما مفتخریم که  در نقطه‌ای قرار داریم که مجموعه‌ای متراکم از انرژی و ظرفیت بالقوه را  در مجموعه قضایی استان و سازمان‌های تابعه در اختیارداریم و امیدواریم با هماهنگی‌های لازم در فواصل متناوب زمانی این هسته‌ها را برای خدمت به مناطق محروم استان اعزام نماییم.

وی از مدیران قضائی خواست با حضور میدانی در تمامی عرصه‌های کار و فعالیت جهادی  و ارائه آموزش‌های لازم به اعضاء هسته‌های جهادی زمینه‌های رشد و  بالندگی و ارتقاء سطح توانمندی‌های این  هسته‌ها را در سطح استان و شهرستان‌ها فراهم سازند.

جعفری نقش مدعی‌العموم را در صیانت از حقوق عمومی نقشی مطلوب و راهگشا توصیف و اظهار کرد: دستگاه قضائی در حوزه صیانت از حقوق عمومی به وظیفه خود عمل می‌کند و اجازه نمی‌دهد از سوی هیچ شخص حقیقی و یا  حقوقی  ذره‌ای ظلم، تجاوز و تعدی نسبت به مردم و حاکمیت صورت پذیرد.

رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت  انسجام بخشیدن به سازوکارهای مدیریتی در حوزه‌های راهبردی، وجود کشمکش و اختلافات درونی در بین مدیران و انعکاس آن در سطح جامعه و رسانه‌ها را  یک آسیب جدی برشمرد و در ادامه حفظ یکپارچگی، هماهنگی و جمع در موضع‌گیری‌های را  لازمه کسب موفقیت در کارها است.

انتهای پیام/