به گزارش پایگاه خبری ربیع، سردار سید جواد هاشمی در جلسه سامان‌دهی گلزار و یادمان شهدا در سالن جلسه‌های معاونت عمرانی استانداری با اشاره به مکاتبه‌های صورت گرفته با اداره کل اوقاف و امور خیریه به‌منظور بهسازی آرامستان شیخان و همچنین تامین بودجه لازم برای این اقدام، بر ضرورت ساماندهی گلزارهای شهیدان تاکید کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: قم باید ازنظر گلزارهای شهدا الگو و سرآمد بقیه نقاط کشور باشد، ولی متاسفانه دچار عقب‌ماندگی‌هایی در این زمینه هستیم که باید آن‌ها را برطرف کنیم.
هاشمی ادامه داد: آرامستان وادی‌السلام قم نیز که مزار شهدای شاخص دوران مبارزه با رژیم ستم‌شاهی ازجمله شهیدان نواب صفوی و آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی در آن می‌باشد، نیازمند ایجاد حصار و دیوارکشی است‌.
وی با قدردانی از تلاش‌های سازمان آرامستان های شهرداری قم برای سامان‌دهی آرامستان بهشت معصومه(س) و محل دفن جمعی از شهدای مدافع حرم، افزود: عملیات سامان‌دهی گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم تکمیل‌شده و آماده واگذاری به شهرداری است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: آرامستان قدیمی و تاریخی شیخان که مقبره علما و تعدادی از شهدای واقعه هفتم تیر در آن است، آسیب‌های زیادی دیده و نیاز به بهسازی دارد.