به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، مهرداد بابایی امروز اظهار داشت: عملکرد اورژانس ۱۱۵ در آذرماه بیانگر انجام ۳۹ مأموریت اورژانسی است که در این میان پنج نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه ۶۱ هزار و ۹۲۶ تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ انجام شده است، افزود: پس‌از اولویت‌بندی تماس‌ها توسط پرستاران پاسخگو، ۹ هزار و ۵۲۶ ماموریت توسط تکنیسین‌های اورژانس انجام شد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ استان البرز با بیان اینکه یک هزار و ۱۷۹ ماموریت به انتقال مصدومین ترافیکی مربوط می‌شود، ادامه داد: در تصادفات شهری ۷۸۱ مورد به امدادرسانی نیاز داشته است.

به گفته بابایی بالغ بر چهار هزار و ۵۳۶ نفر به بیمارستان‌‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند که ۵۱۱ نفر مشمول درمان سرپایی شدند.

وی در ادامه به شرایط نامساعد جوی هوا و وجود آلودگی و نبود دید کافی برای پرواز بالگرد اشاره کرد و گفت: اورژانس هوایی با تحمل چنین شرایطی و بهره‌گیری از مهارت خود موفق به انجام ۹ ماموریت هوایی شد که در این میان ۱۴ مصدوم بدحال به مرکز درمانی منتقل شدند.

این مسؤول با اشاره به سرد شدن هوا و رعایت موارد مذکور برای استفاده از وسایل گرمایشی، تصریح کرد: با توجه به فرهنگ‌سازی استفاده از این وسایل و بیان نکات ایمنی در آذرماه ۳۹ ماموریت اورژانس مربوط به مسمومیت افراد با گاز مونوکسید بوده است.

بابایی با بیان اینکه پنج نفر در اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند، گفت: ۹۱ نفر دچار مسمومیت شدند.

انتهای پیام/و