به گزارش پایگاه خبری ربیع،فیس بوک هفته گذشته تائید کرد که به زودی گزینه unsend (نفرستادن پیام) را به مسنجر خود اضافه خواهد کرد.

این شرکت هفته گذشته بیان کرد که قصد دارد گزینه ای برای ارسال پیام به برنامه های اندروید و ios خود اضافه کند. هر چند این تاریخ انتشار آن را به زودی اعلام کرد و زمان دقیق آن را اعلام نکرده است.

در ماه آوریل سال جاری بود که بالاخره فیسبوک اعلام کرد که قصد دارد از ویژگی برگشت پیام ها برای همه کاربران رونمایی کند ولی از زمان عرضه یا جزئیات این افزونه خاص پرده برداری نکرد. امروز سایت تک کرانچ نیز گزارش کرد که زمان رونمایی از این گزینه در مسنجر فیس بوک نزدیک است. اولین کشورهایی که این ویژگی را دریافت می کنند شامل کشورهای بولیوی، کلمبیا، لیتوانی و لهستان است و کاربران این کشور این ویژگی را زودتر از دیگران دریافت خواهند کرد.

چگونه مسیج را حذف کنیم؟

برای حذف پیامی که به اشتباه فرستاده شده است، می توانید روی مسیج انگشت خود را به صورت طولانی نگهداشته و ضربه بزنید و گزینه Remove For everyone را بزنید. با این کار به صورت دائم می توانید مسیج را از هم جانب فرستنده و هم گیرنده پاک کنید. اما فیس بوک مدت زمانی را نیز برای این unsend کردن تعیین کرده است.فیس بوک مسنجر به زودی گزینه unsend را ارائه می کند

محدودیت زمانی این ویژگی چقدر است؟

چرا که پیش از این نیز تعیین شده بود که یک مدت زمان خاص برای برگشت پیام تعیین شده است و پس از سپری شدن این زمان دیگر شما نمی توانید از این ویژگی استفاده کنید. جالب است بدانید که در جی میل هم چنین افزونه ای وجود دارد که شما پس از ۳۰ ثانیه می توانید ایمیل ارسالی خود را برگشت بزنید. در مورد محدودیت زمانی که فیس بوک در این خصوص اعمال کرده است نیز اعلام کرده است که این زمان ۱۰ دقیقه خواهد بود. به این معنی که اگر در طول این بازه زمانی گزینه unsend را بزنید، پیام پاک می شود، اما اگر از این زمان بگذرد، قادر به حذف آن نخواهید بود.

ظاهرا فیس بوک فکر می کند که افراد همان لحظه ارسال پیام اشتباه متوجه آن می شوند و در کمتر از یک دقیقهمسیج ارسالی خود را پاک می کنند. به همین منظور محدودیت زمانی ۱۰ دقیقه را برای این مورد کافی می داند.