به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، سلیمان پاک‌سرشت در سمینار برنامه‌ریزی تعاملی و حکمرانی و مدیریت محلی آموزش‌های مهارتی که به میزبانی استان البرز در سالن اجتماعات مرکز تربیت‌بدنی و پژوهش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در حال برگزاری است، اظهار اشت: برای بهره‌گیری از توان داخلی و رفع نیازهای خود باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره اینکه در حوزه مهارت‌آموزی باید با جدیت بیشتری فعالیت داشته باشیم، افزود: متأسفانه تا این لحظه مسئله مهارت‌آموزی آن‌طور که باید در کشور مطرح نیست و در اولویت قرار نگرفته است.

رئیس سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه بسیاری از کشورهای موفق و در حال‌توسعه مهارت‌آموزی را در اولویت قرار داده‌اند، ادامه داد: فقر مهارت‌آموزی در کشور نگران کننده است و ضرورت دارد از این نشست‌ها پیام اهمیت مهارت‌آموزی را به جامعه منتقل کنیم.

پاک‌سرشت تأکید کرد: بیش از ۸۰ درصد مشاغل موجود در کشور نیازمند مهارت است نه مدارک علمی، به نظر می‌رسد با سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش به هدر رفتن سرمایه‌های کشور می‌رسیم.

وی یادآور شد: باید دانش و مهارت را به‌خوبی داشته باشیم تا نیازهای کشور را تحقق بخشیم و رسیدن به این هدف با همکاری دولت و مجلس به سرانجام می‌رسد.

رئیس سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور بیان کرد: دانایی که توانایی را به دنبال خواهد داشت مهارت‌آموزی است و ثروت آفرین خواهد شد، نیروی انسانی کشور نیازمند فراگیری این مهم است.

پاک‌سرشت با بیان اینکه هرچه زودتر باید به این امر توجه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: هر قدمی که به سمت مهارت‌آموزی برداریم گام بلندی به سمت توسعه و موفقیت کشور برداشته‌ایم.

وی با تأکید بر اهمیت آموزش‌های محلی در راستای تقویت مهارت‌آموزی‌ها در کشور، خاطرنشان کرد: باید منابع کافی در حوزه مهارت‌آموزی داشته باشیم و خود را برای تحول در این زمینه آماده سازیم تا به مهارت تولید و تربیت دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/و