به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان، دو ماموریت اساسی سازمان را با توجه به شدت آلودگی هوای شهر اصفهان، ترافیک و مشکلات دیگر بلحاظ نابسامانی های ناشی از پراکندگی نامتوازن مشاغل شهری تعریف نمود و فعالیت ۹۰ هزار واحد صنفی در اصفهان را عامل مشکلات بسیاری در تردد مردم عنوان کرد.

پراکندگی نامتوازن مشاغل شهری

محمد مجیری در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به شرایط دشوارسکونت و زندگی در شهراصفهان بدلیل مشکلات زیست محیطی و آلودگی، لزوم توجه بیشتر به ساماندهی مشاغل شهری در اصفهان را مطرح کرد و دو ماموریت اساسی برای سازمان مشاغل شهری را، ساماندهی مشاغل در جهت برقراری نظم در سطح شهر و ایجاد آرامش بیشتر در تردد شهروندان و دسترسی آسان مردم به مایحتاج کشاورزی خود عنوان کرد.

وی استقرار فشرده عرضه کنندگان موبایل در میدان احمدآباد در واحدهای کوچک و نامناسب را مانع از تکریم مشتریان این کالای لوکس دانست و موارد دیگری مثل تمرکز فروشندگان وسایل اتومبیل در خیابان صغیر بدون فضای پارکینگ مناسب، استقرار واحدهای تولید موزائیک در خیابان شهیدان و مزاحمت تردد کامیون و تریلی، فعالیت واحدهای نساجی در کوچه های صعب العبور محله کردآباد و مشکلات فراوانی که برای ساکنان این مناطق وجود دارد را برشمرد و افزود: ۹۰ هزار واحد صنفی در اصفهان داریم که مشکلاتی را در تردد مردم ایجاد می کنند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی بر لزوم اتحاد و انسجام سازمان های محیط زیست اتاق اصناف، اتحادیه های صنفی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکلات اصناف و ساماندهی مشاغل تاکید کرد.

بازارهای محله محور با برند کوثر

وی به اهداف سازمان ساماندهی مشاغل برای دسترسی مستقیم مردم به کالای مورد نیاز پرداخت و گفت: میدان مرکزی میوه و تره بار روزانه با شناسایی نیاز مردم، مایحتاج آنها را تحت نظارت و بازرسی سازمان تامین می کند.

وی از فعالیت ۱۴ فروشگاه کوثر و عرضه کالا با قیمت مناسب صحبت کرد و از احداث فروشگاه های کوثر ۱۵ و ۱۶ در دیگر مناطق اصفهان خبر داد.

مجیری با اشاره به طرح راه اندازی فروشگاه های محلی، از احداث اولین فروشگاه محله ای در شهرک پینارت تا قبل از پایان سال خبر داد و گفت: منطقه پینارت پرجمعیت و فاقد فروشگاه مناسبی است که اکنون با توجه به مکان یابی مناسب، فروشگاه محلی برای اهالی منطقه بزودی فعال می شود.

همچنین، بازارهای محله ای با برند کوثر و تبدیل به فروشگاه های زنجیره ای، فرانشیز، تامین کالای مورد نیاز و کنترل قیمت از برنامه های سازمان است. فعالیت ۸۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه که مازاد بر نیاز شهر و ضرر به اقتصاد شهری را رقم می زنند، از دیگر موارد مطرح توسط مدیرعامل ساماندهی مشاغل شهرداری بود.

مجیری، طرح جامع ساماندهی مشاغل شهری اصفهان را که برای نخستین بار اجرا می گردد، اقدام موثری برای نقشه های آینده دانست و در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید شهر را یکپارچه سازیم، وضع موجود را ساماندهی کنیم و سپس با تدبیر به حالت مطلوب ارتقا دهیم، البته بخشی از تدبیر مربوط به قانون است و مندیریت شهری باید در جهت اصلاح قانون و رفع موانع تلاش کند.

وی با اذعان به اینکه هنوز ۹۰درصد از نیاز مردم از فروشگاه های خرد تامین می گردد، تمرکز بازارهای تخصصی در مناطق مناسب را مهمترین عامل در رفع مشکلات شهر دانست.

 احداث پایانه صاردرات گل و گیاه

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل از افتتاح باغ تندرستی در پشت بیمارستان فارابی به وسعت ۱۴ هزار هکتار، بعنوان بزرگترین بازار بین المللی گل و گیاه خبر داد و گفت: حتما پایانه صادرات گل و گیاه را شکل خواهیم داد و فضای فعلی در همدانیان به بازار مشاغل خانگی تبدیل تبدیل می گردد.

عرضه کنندگان خشکبار ساماندهی می شوند

وی در اشاره به ساماندهی عرضه کنندگان خشکبار، گفت: ۴۵ سوله با دفاتر آماده بکار در میدان مرکزی میوه و تره بار احداث گردیده و در تعامل با اتحادیه این صنف، مقدمات انتقال خشکبارفروشی های بزرگتر که عمدتا در خیابان های جهاد، صارمیه و عبدالرزاق هستند، به منطقه فراهم شده و بزودی قطب خشکبار کشور در این مرکز شکل خواهد گرفت. همچنین، تعداد سوله ها تا پایان سال به ۱۱۱ سوله افزایش می یابد.

عرضه محصولات پروتئینی طبق ستاد تنظیم بازار

ایرج حیدری، مدیر بازارهای روز شهرداری اصفهان در عرضه محصولات پروتئینی طبق ستاد تنظیم بازار، بیان داشت: با توجه به هماهنگی بعمل آمده با ستاد تنظیم بازار، مرغ منجمد، گوشت منجمد و تخم مرغ با حداقل سود تعریف شده و مستقیما از تولید کننده در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و بازرسان بطور هفتگی قیمت ها را کنترل می کنند.

وی گفت: ریز قیمت محصولات پروتئینی مشخص شده، از طرفی، محصولات مستقیما از کشتارگاه وارد بازارهای کوثر می شوند.