به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید عبدالله میرابراهیمی به اقدامات انجام شده در حوزه جمع آوری سگ های ولگرد توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اشاره کرد و گفت: این اقدام به صورت دائمی و مستمر با فعالیت ۴ اکیپ در حوزه مسئولیت شهرداری و در داخل محدوده شهری در حال انجام است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: از ابتدای سال تاکنون نسبت به جمع آوری و مدیریت هزار و ۵۱۲ قلاده سگ ولگرد از سطح مناطق هشتگانه شهر اقدام شده است.
میرابراهیمی با بیان اینکه فرآیند جمع آوری سگ های ولگرد و مزاحم با مشکلات متعددی روبرو است، اظهار کرد: از مهم ترین مشکلات کمبود پیمانکار متخصص در این زمینه است.
وی یادآور شد: همچنین در دفعات مختلف، اکیپ جمع آوری با توجه به تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ به محل مورد نظر مراجعه کرده و نسبت به بررسی و پایش منطقه نیز اقدام نموده اما با توجه به جابجایی و حرکت مداوم حیوان، فعالیت موفقیت آمیز نبوده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم اضافه کرد: هرچند که اکیپ های مربوطه به صورت منظم نسبت به گشت زنی در سطح شهر اقدام می کنند، اما به دلیل گستره شهر و کمبود های اشاره شده، این شهروندان هستند که می‌توانند به عنوان چشم سازمان به تکمیل فرآیند جمع آوری و همچنین شناسایی کانون‌های نگهداری سگ های ولگرد یاری نمایند.
میرابرهیمی با بیان اینکه پیام های شهروندان با موضوع مزاحمت سگ های ولگرد همزمان برای مدیران و پیمانکار جمع آوری ارسال می شود، خاطر نشان کرد: تمام پیام های ثبت شده در سامانه ۱۳۷ بررسی و رسیدگی می شود و از ابتدای سال تاکنون ۸۸۹ پیام در این حوزه پاسخ داده شده است.
وی افزود: سامانه ۱۳۷ پل ارتباطی سازمان با شهروندان بوده و سازمان تمام تلاش و بضاعت خود را برای آسایش شهروندان عزیز قمی به کار بسته است.