به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمد سنجری در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: نرخ بیکاری یکی از چالش هایی است که اذهان مسئولین را مشغول کرده و همه سیاست گذاری ها در تلاش برای کاهش نرخ بیکاری است.

سنجری تصریح کرد: هفته کار آفرینی از ۲۱ الی ۲۹ آبان ماه جاری می باشد به همین منظور ۵۰ برنامه عملیاتی تدوین شده تا در این هفته اجرایی شود.

وی عنوان کرد: برنامه‌های هفته تعاون در سطح استان برگزار می‌شود و روزهای این هفته با عناوین کارآفرینی و کسب و کار، کارآفرینی و خوداشتغالی، کارآفرینی و دانشگاه، کارآفرینی و ایده‌پردازی، کارآفرینی و آموزش و پرورش، کارآفرینی و نوآوری و کارآفرینی و فرهنگ مشاوره نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ما در دوره مدیریتی جدید این اداره شناسایی سمن‌ها و بنگاه‌های کارآفرین در سطح استان بوده و تاکنون ۱۲ مجموعه کارآفرین موفق و فعال در خراسان رضوی شناسایی شده، افزود: در سطح استان ۷۰ دفتر کاریابی فعالیت دارند که این دفاتر کمک بزرگی در حوزه اشتغال جویندگان کار کرده‌اند و در ۶ ماهه نخست امسال برای ۴۵۹۳ نفر ایجاد اشتغال کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: این استان همه ساله جزو ۵ استان برتر کشور در این حوزه بوده است و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصل بهار امسال ۴۳.۷ درصد و در فصل تابستان امسال ۴۱.۶ درصد بود و نرخ بیکاری هم در ۳ ماهه نخست ۹۷، ۱۰.۶ درصد و در ۳ ماهه دوم امسال ۱۰.۲ درصد بوده و تا پایان آبان ماه امسال بیش از ۷۳ درصد از تعهدات ما در سال ۹۷ در حوزه اشتغال محقق شده است.

وی عنوان کرد: دولت مبلغ ۲۱ میلیارد تومان در بحث حمایت‌ها، معافیت‌ها و مشاوره‌های بیمه‌ای و خدماتی در حوزه اشتغال پایدار به خراسان رضوی اختصاص داده است و ۶۴ میلیارد تومان هم اعتبار تخصیص یافته استان در بحث مشاغل خانگی بوده که تاکنون ۱۳ میلیارد تومان آن به ۹۸۳ متقاضی اعطا شده و بیش از ۲۸۰۰ نفر هم جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند