به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری جشنواره “سفیران کوچک آب” که ۱۵ مهرماه با محوریت فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب، با حضور کودکان مهدهای کودک در محل آمفی تئاتر شرکت آبفا برگزار شد، گفت: برای نخستین بار است که چنین کار با کیفیتی در بین کودکان با این گستردگی در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب صورت گرفته است.

مهندس علیرضا تخت شاهی، افزود: جشنواره سفیران کوچک آب در راستای برنامه های ابلاغی  شرکت مهندسی آبفای کشور است و شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به منظور فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب، برنامه های ویژه و متنوعی را در طول سال برای کودکان و نونهالان در نظر گرفته است.

وی ضمن تبریک روز جهانی کودک با تأکید بر اینکه فرهنگ سازی برای مصرف بهینه آب باید از سطوح پایین تر و مهدهای کودک آغاز شود، تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم فرهنگ درست مصرف کردن را در جامعه ترویج کنیم، باید آموزش و فرهنگ سازی را از خردسالان آغاز کنیم و تنها در این صورت است که می توانیم بگوییم فرهنگ مصرف بهینه آب را از ریشه آغاز کرده ایم.

مهندس تخت شاهی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف، پتانسیل های فراوانی در استان وجود دارد که با توجه به تجربیات اداره کل بهزیستی استان و مشارکت این اداره کل، برنامه خوب و با نشاطی برای بچه های مهدکودکی جشنواره (سفیران کوچک آب) را اجرا کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تاکید براینکه خواهان همکاری ادارات در راستای استمرار برای برگزاری این برنامه ها هستیم و از برنامه هایی که درباره آموزش و فرهنگ سازی عمومی مدیریت و صرفه جویی درمصرف آب باشد حمایت می کنیم، گفت: خواهان تداوم همکاری با بهزیستی و ارگان های مربوطه برای تحقق این هدف هستیم و نمی خواهیم این برنامه ها تنها به برگزاری یک جشنواره منتهی شود.

مهندس تخت شاهی، افزود: برنامه های متعددی در سطح استان با اولویت آموزش کودکان انجام داده ایم، و تا پایان سال امیدواریم بتوانیم جشنواره های دیگر را با جدیت به اجرا بگذاریم.