به گزارش پایگاه خبری ربیع، کلنگ احداث مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی آب بدره ای شهرستان اسلام آباد طی مراسمی با حضور افشین کریمی فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب، مهندس عیسی اکبری معاون توسعه مهندسی آبفای استان کرمانشاه و علی حسین منصوری مدیر آبفای اسلام آبادغرب بر زمین زده شد.

علی حسین منصوری مدیر امور آبفای اسلام آباد غرب، اعتبار این پروژه را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این اعتبار از محل اعتبارات طرح های عمرانی تأمین می شود و مدت زمان اجرای پروژه ۱۸ ماه می باشد.

وی هدف از احداث مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی بدره ای را بالابردن ظرفیت ذخیره و تأمین فشار آب عنوان کرد و یادآور شد: این پروژه قادر است تأمین آب جمعیتی به میزان ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر را تحت پوشش قرار بدهد.

فرماندار شهرستان اسلام آباد در ابتدای این مراسم، طی سخنانی از امور آبفای شهرستان خواست که ایستگاههای پمپاژ خود را به دیزل ژنراتور و برق اضطراری مجهز کند تا در زمانهای قطعی برق، شهروندان با مشکل قطعی آب ناشی از آن مواجه نشوند.

در ادامه مهندس عیسی اکبری معاون توسعه مهندسی آبفای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح جزو طرحهای آبرسانی به شهرهای کوچک می باشد، از فرماندار شهرستان خواست باتوجه به نوسانات ارزی بازار و اینکه عمده مصالح مورد نیاز و مصرفی ساخت مخزن میلگرد می باشد که در ماههای اخیر دچار نوسان و افزایش قیمت شده است، برای تخصیص کامل اعتبارات این پروژه از توان فرمانداری استفاده و مساعدت لازم را به عمل آورد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود، یقینا هزینه نهایی طرح بیشتر از هزینه و اعتبار پیش بینی شده خواهد شد و برای آنکه طرح به سرانجام برسد و شهروندان از آن بهره مند شوند لازم است با تخصیص کامل اعتبار پیش بینی شده به پیشرفت به موقع طرح کمک شود.