به گزارش پایگاه خبری ربیع، پیش از این رونمایی ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و محمد مهدی بهمنی مسئول برگزاری این فراخوان عکس، اهداف برگزاری و بخش‌های مختلف فراخوان از قبیل نحوه ارائه آثار و کیفیت برگزاری کارگاه‌های آموزشی را برای حاضران تشریح کردند. این مراسم با حضور حسن مالکی‌نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، سید مهدی سیدین‌نیا رئیس حوزه هنری استان قم، ابوالقاسم مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و … برگزار شد. در متن فراخوان عکس «قم، شهر من» آمده‌است:

سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و حوزه هنری استان قم با هدف ترغیب عکاسان استان به فعالیت در فضاهای شهری با موضوع «شهر قم» فراخوان عکس می‌نماید. این فراخوان در واقع کنکاشی‎ست به قصد دیده‌شدن تصاویری که نمایشگر قم امروز باشد و به بیننده تصویری فراتر از کلیشه‌ی ارائه شده از شهر، دهد.

موضوعات فراخوان:

– فضاهای شهری از قبیل؛ فضاهای عمومی تا بناهای شخصی، بافت‌های شهری، محله‌ها، نمای ساختمان‌ها، خیابان‌ها و سازه‌های شهر قم و …

– هویت شهری: نسبت قم امروز با گذشته شهر، زیست شبانه در شهر قم، مشاغل، اماکن مذهبی و غیر مذهبی، بازارهای روز، آیین‌ها و مراسم‌هایی که مشخصه شهروندان قمی است و …

– فرهنگ شهروندی: چالش‌های زندگی و سکونت در قم امروز، معضلات شهروندی و …

شرایط:

– هر عکاس می‌تواند ۱۵ اثر به نشانی ایمیل qom.shahreman.pic@gmail.com ارسال نماید.

– عکس‌ها می‌بایست موقعیت موجود شهر قم را به نمایش بگذارند.

– ویرایش عکس تا حدی مجاز است که به سندیت آن خدشه‌ای وارد نشود.

– عکس‌های ارسالی می‌بایست حداکثر ۵۰۰ کیلوبایت حجم و فرمت Jpeg داشته باشند. پس از داوری آثار و در صورت راهیابی اثر به نمایشگاه، فایل عکس در ابعاد مطلوب برای چاپ مطالبه می‌شود.

– برگزارکنندگان ارسال‌کننده عکس را صاحب اثر می‌داند و هرگونه مسئولیت در این مورد بر عهده ارسال کننده می‌باشد.

– عکس باید به نام و نام خانوادگی عکاس و شماره عکس نامگذاری شود مثال mehdiahmadi1، mehdiahmadi2 ، …

– عکاسان می‌بایست به همراه ارسال عکس، شماره تلفن همراه خود را در متن ایمیل ارسالی درج کنند.

مهلت ارسال اثر:

۳۰ دی ماه ۱۳۹۸

مزایا شرکت در فراخوان:

آثار در قالب نمایشگاه در شهر قم و یا دیگر شهرها به نمایش گذاشته خواهند شد و برای صاحب اثر گواهی حضور در هر نمایشگاه صادر خواهدشد.

از ۶ نفر صاحبان آثار برتر (در هر بخش موضوعی ۲ نفر) تقدیر می‌شود و هدیه نقدی به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به برگزیدگان اهدا خواهدشد.

آثار با درج نام صاحب اثر در محصولات فرهنگی مرتبط از قبیل انتشارات، تابلوهای شهری و … منتشر می‌شود.

امکان شرکت در کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید صاحب نام در حوزه موضوعات شهر و شهروندی.

کارگاه‌ها:

کارگاه‌ها با هدف استفاده از تجربیات عکاسان مطرح و موفق کشور به منظور آشنایی با تجربیات شخصی آنها و به شکل نشست تئوری و تور عکاسی برگزار می‌شود.

تاریخ برگزاری کارگاه‌ها متعاقبا اعلام خواهدشد.

علاقمندان برای اطلاع از اخبار فراخوان و کارگاه‌ها می‌توانند به کانال فراخون در فضای مجازی با نشانی https://t.me/qomshahremanpic یا https://eitaa.com/qomshahremanpic و یا پایگاه خبری حوزه هنری قم به نشانی www.artqom.ir مراجعه نمایند.