به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حمیدرضا شهرکی‌ثانوی مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری این سازمان، با بیان این خبر اظهار داشت:

یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، احداث پل‌های عابر پیاده است که در این زمینه، علاوه بر استفاده از اعتبارات بخش دولتی، از سال ۸۳ احداث پل‌ها با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد و با انعقاد قراردادهای بلندمدت به صورت BOT ، انجام شده است.
وی افزود:
براساس این قراردادها، ساخت و نصب و نگهداری و بهره‌برداری از پل‌ عابر پیاده توسط اشخاص متقاضی انجام شده و هم زمان اجازه بهره‌برداری از فضای تبلیغاتی پیشانی پل ساخته شده برای کل دوره قرارداد نیز به سرمایه‌گذار مربوطه اعطاء می‌شود.
شهرکی خاطرنشان کرد:
این روش در طول سال‌های گذشته مورد استقبال قرار گرفت به طوری که تعداد پل‌های احداثی با مشارکت بخش خصوصی بیشتر از پل‌های احداثی با اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای بوده است و با کاهش یافتن فضاهای مورد نیاز در برخی استان‌ها، اکنون بازسازی و مقاوم‌سازی پل‌ها به روش مذکور نیز از طرف بخش غیردولتی، پیشنهاد شده و در دست بررسی قرار است
مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و نظارت بر بهره‌برداری افزود:
باتوجه به این که در برخی استان‌ها هنوز نیاز به احداث پل عابر پیاده وجود دارد، لیست نقاط مورد نیاز در سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به  نشانی http://www.rmto.ir/Documents/0697.pdf بارگذاری  شده است.
گفتنی است تصادفات عابرین پیاده در مراکز جمعیتی بین‌راهی از نظر شدت حادثه و ضربات وارده، تفاوت‌های قابل توجهی با مناطق شهری دارد و کاهش سوانح و تلفات عابرین پیاده در دستور کار ویژه سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای قرار دارد.