به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، ظهر امروز امام‌جمعه بجنورد در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بجنورد زبان به بیان سخنان داشت که مدت‌هایی از سوی برخی افراد شبهه پراکنی و فرافکنی‌هایی صورت می‌گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی این هفته با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره شفافیت این موضوع را از خود شروع کرد و گفت: بنده به‌عنوان امام‌جمعه بجنورد درمجموع از محل حقوق طلاب، یارانه و کمک دفتر رهبری ۱۰ میلیون ریال حقوق دریافت می‌کنم و در صورت پرداخت خمس و زکات از سوی مردم بخشی نیز از مخارج نیز از آن محل تأمین می‌شود.

وی همچنین همسر خود یک فرهنگی و معلم عنوان کرد و درباره حقوق وی اظهار کرد: مهد آدینه با دو پایه پیش‌دبستانی ۱ و ۲ و با مجوز سازمان بهزیستی و آموزش‌وپرورش تأسیس‌شده که مبلغ دریافت شده از سوی خانواده‌ها برای ثبت‌نام کودکان، برای اداره مجموعه مورداستفاده قرار می‌گیرد و هیچ مبلغی به مدیریت آنجا اعطا نمی‌شود.

امام‌جمعه بجنورد همچنین در بخش دیگری از خطبه‌ها به شایعاتی پیرامون غصبی بودن زمین مصلی امام خمینی بجنورد نیز پرداخت و گفت: کلنگ این مجموعه به‌دست آیت‌الله مهمان‌نواز که خود مجتهد بود بر زمین زده‌شده و ایشان در این محل نماز می‌خواندند که نشان از عدم وجود اشکال در زمین این مصلی است.

وی ادامه داد: فردی مدعی بود که ورودی و ابتدای حیاط مصلی به این فرد متعلق است که با حکم دادگاه و واریز وجه کارشناسی شده این فرد نیز رضایت خود را اعلام کرد و تاکنون فرد دیگری ادعایی مبنی بر مالکیت بر زمین مصلی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی سخنان برخی مبنی بر غصبی بودن زمین مصلی بجنورد را سمپاشی علیه نماز جمعه عنوان کرد.

وی پس‌ازاین مقدمه به موضوع جدی‌تری پرداخت و گفت: این لبیک به سخنان رهبری در خصوص شفافیت بود، حال باید مسئولان و نمایندگان مجلس در تریبون‌های نماز جمعه حضور پیدا کنند و علت مشکلات، ریشه برخی از رأی‌ها در مجلس و سفرهای خارج از کشور و نقاط ضعف و قوت مجموعه خود را برای مردم بازگو کنند.

سخنان امروز امام‌جمعه بجنورد شاید حرف دل بسیاری از مردم خطه خراسان شمالی بود که برخی مسائل برای آن‌ها شفاف نشده بود و اکنون نیز خواستار شفافیت مسئولان خود در سایر نهادها و ارگان‌ها هستند تا به سخنان رهبر انقلاب لبیک بگویند.

گفتنی است رهبر انقلاب در هفته گذشته و ابتدای جلسه درس خارج فقه خود بر این نکته تأکید کردند که: مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند.

انتهای پیام/