به گزارش پایگاه خبری ربیع، دبیرخانه جشنواره بیست و هفتم از هنرمندان هنرهای نمایشی سراسر استان همدان دعوت کرده است طرح‌ها و پیشنهادات برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره و برنامه‌های جنبی را به دبیرخانه ارسال کنند.

 بر اساس این فراخوان هنرمندان باید طرح ها و پیشنهادات خود را با در نظر گرفتن شرایط ذیل به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

🔸افتتاحیه و اختتامیه:
«بدیهی است توجه به  جنبه بین‌المللی جشنواره در تمامی آیتم‌های پیشنهادی مدنظر قرار خواهد گرفت»
۱-  فضا سازی و ارائه محتوای مناسب با تاکید بر ویژگی‌های فرهنگی استان همدان، متناسب بودن با رده سنی کودکان و نوجوانان، متناسب بودن با مضامین جشنواره شامل اخلاق و سنت اسلامی، فرهنگ اصیل ایرانی، خانواده، نشاط و امید در فضای جامعه و نسل آینده
۲-  طرح های پیشنهادی باید به صورت مکتوب با توضیحات دقیق و همچنین در قالب نقشه کامل طرح با در نظر گرفتن تمامی عناصر دیداری صحنه شامل: دکور و اکسسوار، لباس، گریم یا ماسک، جانمایی جایگاه مجری، میهمانان و اجراگران، محل نصب مانیتور یا بنرها در فضای صحنه، نحوه ساخت آنونس یا تیزر جشنواره و… جهت بررسی در قالب برگه های پرینت شده و لوح فشرده، همراه تقاضانامه به دبیرخانه ارسال گردد.
۳-  طرح‌هایی در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت که:
•  نوآوری و خلاقیت داشته و از هرگونه پیشنهاد کلیشه‌ای و تکراری اجتناب کرده باشند.
•  استفاده از ظرفیت و توان حداکثری هنرمندان هنرهای نمایشی و سایر هنرمندان رشته‌های مختلف استان (طراح لباس، طراح صحنه، طراح گریم، کارگردان فیلم و…)
•  ضمن حفظ کیفیت، از بهره‌وری و صرفه جویی در هزینه ها و امکانات برخوردار باشند.
•  استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جهت حمایت های مالی
۴-  درخواست‌های برگزاری افتتاحیه و اختتامیه جشنواره به تفکیک برسی شده و لازم است فرم‌های شرکت در هر بخش جداگانه تکمیل و ارسال گردد.
۵-  طراح های مربوط به افتتاحیه با درنظر گرفتن فضای سالن های بزرگ چند منظوره نمایشگاهی ورزشی، یا فضای باز و کارناوالی ارائه گردد.
۶-  ارسال مختصری از سابقه اجرایی متقاضیان همراه با سایر مدارک الزمی است.
۷-  چنانچه طرح پیشنهادی از منبع خاصی الهام یا استخراج شده به طور کامل توضیح داده شود .
۸-  در صورت تصویب طرح، نظارت بر اجرای دقیق برنامه‌های ارائه شده، در روند آماده سازی و اجرا بر عهده کمیته برگزاری خواهد بود و بخشی از هزینه ها پس از تایید بر حُسن اجرای برنامه پرداخت خواهد شد.
۹-  این کمیته اختیار دارد هریک از آیتم های ارسالی سایر متقاضیان را پس از تایید، با هماهنگی و مدیریت برگزارکننده نهایی در فهرست برنامه‌های افتتاحیه یا اختتامیه جشنواره قرار دهد.
۱۰-  برآورد و اعلام دقیق هزینه ها و مبالغ مورد نیاز و میزان و نوع حمایت مالی اسپانسرها (در صورت جذب) به صورت تفکیک شده در مراسم افتتاحیه و اختتامیه الزامی است.
۱۱-  درج نام و مشخصات کامل متقاضیان روی لوح فشرده الزامی است.

🔸برنامه‌های جنبی
اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان می‌توانند طرح‌ها و پیشنهادات خود را به شرح ذیل به این کمیته ارسال نمایند.
۱-  ارائه طرح های نمایشی شاد با مضامین اجتماعی برای کودکان و نوجوانان به صورت مکتوب در قالب: نمایش خیابانی، موزیکال، پرفورمنس آرت، کارناوال شادی و… (پیشنهاد کنندگان الزاما باید عضو گروه‌های ثبت شده هنرهای نمایشی استان باشند)
•  برآورد دقیق هزینه‌ها و مبالغ مورد نیاز و میزان و نوع حمایت مالی اسپانسرها (در صورت جذب) به صورت تفکیک شده الزامی است.
۲-  درخواست مکتوب، همراه با فرم پیشنهاد برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، صنایع دستی و هنری، هنرهای تجسمی، اسباب بازی، گریم کودکان و…  در محوطه سالن های نمایش(با موضوع کودک و نوجوان)
•  لطفا پیشنهادات خود را درباره محل مورد نظر طرح ، نوع فضا سازی مکان برگزاری و مساحت مورد نیاز اعلام فرمایید.
۳-  طرح هایی در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت که:
•  از ظرفیت و توان حداکثری هنرمندان هنرهای نمایشی و سایر هنرمندان رشته های مختلف در سطح استان استفاده کنند.
•  ضمن حفظ کیفیت، از بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها و امکانات برخوردار باشند.
•  نوآوری و خلاقیت در طرح ها حائز اهمیت بوده و از هرگونه پیشنهاد کلیشه ای و تکراری اجتناب گردد.
•  استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جهت حمایت های مالی