به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازسازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، جامعه شناسان و روان شناسان معتقدند که انتقال آموزه‌های رفتاری به وسیله ابزار بصری، اصل منطقی و اساسی در روانشناسی ‏است که هنرمندان و ارباب هنر می‌توانند در این زمینه نقش قابل توجهی داشته باشند.

 نقش سینما در کاهش آسیب‌های اجتماعی با ‏توجه به الگوبرداری افراد از روی سوژه‌ها، هنر پیشه‌ها وکاراکترهای فیلم امری بدیهی است.‏
فیلمی که در آن رفتارهای بهنجار در قالب صحیح و مبتنی بر اصول ساخته شود قطعا مخاطبین را تحت تاثیر رفتارهای مثبت ‏خود قرار می دهد و نتایج سودمندتری دارد.
به همین منظور سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه ای تحت عنوان “سینما جامعه” برگزار می‌کند که این برنامه به اکران و تحلیل فیلم های اجتماعی در حال اکران می‌پردازد.
رییس اداره اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در دهه اخیر سینماگران توجه بسیار خوبی به سینمای اجتماعی داشته ‌اند، افزود: کارگردانان و نویسندگان در این دهه به آسیب‌های اجتماعی و مباحث خانواده بیش از پیش می‌پردازند.
مسعود مهدویان فر ادامه داد: سینما جامعه با هدف اکران و تحلیل تولیدات هنری سینمای اجتماعی با رویکرد پرداخت به سلامت اجتماعی توسط مرکز تخصصی خانواده وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در این برنامه نخبگان، فعالان مدنی، خبرنگاران، خیرین و معلمان به صورت ویژه دعوت می‌شوند، اظهار کرد: فیلم های اجتماعی در حال اکران در کشور در این برنامه اکران و تحلیل روانشناسی و اجتماعی می‌شود.
مهدویان فر با ادامه داد: در اردیبهشت ماه سال جاری اولین اکران این برنامه با فیلم “متری شیش و نیم” با موضوع مواد مخدر اتفاق افتاد و دومین برنامه هم به فیلم “شبی که ماه کامل شد” اختصاص داشت.
وی با بیان اینکه سینما جامعه هر فصل برنامه خواهد داشت، افزود: مسائل اجتماعی اگر مورد غفلت قرار بگیرد به پدیده اجتماعی تبدیل می‌شود و بعد از آن آسیب و مسئله اجتماعی خواهند شد و اگر همینطور ادامه پیدا کند ابعاد سیاسی و امنیتی پیدا می‌کنند.