پیشخوان » تولیدی » فرهنگ و هنر » نجمه کریمیان
کد خبر : 1029553
چهارشنبه - 14 تیر 1402 - 14:20
به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر خم؛

غدیر؛طلوع آفتاب ولایت

در هجدهمین روز از ماه ذی الحجه آفتاب امامت و ولایت در حالی طلوع کرد که پیامبر اکرم(ص) دست بزرگ مردی همچون امیر مومنان حضرت علی علیه السلام را به نشانه امامت و ولایت بر سوی آسمان بلند کردند تا به دنیا نشان دهدند جز علی (ع) کسی شایستگی رسیدن به چنین جایگاهی را نخواهد داشت و خورشید ولایت باید در آسمان شیر خدا طلوع کند،زیرا حضرت علی(ع) بود که مردانگی ،ایثار،گذشت و فداکاری را با تمام وجود معنا کرد و با وجودش زمین بی حجت نماند.

غدیر؛طلوع آفتاب ولایت

نجمه کریمیان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در هجدهمین روز از ماه ذی الحجه آفتاب امامت و ولایت در حالی طلوع کرد که پیامبر اکرم(ص) دست بزرگ مردی همچون امیر مومنان حضرت علی علیه السلام را به نشانه امامت و ولایت بر سوی آسمان بلند کردند تا به دنیا نشان دهدند جز علی (ع) کسی شایستگی رسیدن به چنین جایگاهی را نخواهد داشت و خورشید ولایت باید در آسمان شیر خدا طلوع کند،زیرا حضرت علی(ع) بود که مردانگی ،ایثار،گذشت و فداکاری را با تمام وجود معنا کرد و با وجودش زمین بی حجت نماند.

ای صاحب غدیر چه وصف ناپذیر است که غدیر با بزرگی و شجاعتت معنای دیگری دارد.تا بیایی و مردم از سایه امامتت بهره مند گردند و دست نوازش بر یتیمان بکشانی تا کسی سایه بی پدری را حس نکند و حکومت حق برپا کنی تا اشرافیت رنگ ببازد و ناحقان از حق طلبی و عدالتت به تنگ آیند و تاب و تحمل ولایتت را نداشته باشند.

ای امیر غدیر بر تو سلام باد و با دلی لبریز از عشق به ولایتت می گوییم لبیک یا علی .

لبیک گویان راه غدیر را ادامه می دهیم تا با ظهور حضرت حجت ابن الحسن (ع) نور امامت از پشت ابرها بر ما بتابد و تا تحقق ظهور از نعمت بزرگ ولایت که نصیب ما گشته و آن وجود با برکت رهبر انقلاب است بهره مند گردیم.

غدیر یک جریان همیشه زنده و پویا در جهان بشریت است که هر انسانی از چشمه آن بهره مند شود در دنیا و آخرت به سعادت و کمال دست پیدا می کند.

غدیر امتداد راهی است که به ظهور ختم می شود و برای این به وقوع پیوست تا زمین از نعمت امامت و ولایت بهره مند شود.آری غدیر تمامی ندارد و بی انتها است و تا پایان هستی می جوشد همانطور که هنوز هم مردم با غیبت امام زمان از این نعمت بزرگ بهره مند هستند و اگر نبود دنیا بی رنگ می شد و جانی برایش باقی نمی ماند.اما یقینا غدیر فقط متعلق به یک زمان و سرزمین نیست بلکه در باطن یک تفکر است.تفکری که نشان می دهد تا ولایت و امامت پا بر جا نباشد انسانیت و حرکت در مسیر توحید میسر نمی گردد.

به این دلیل باید این تفکر در جامعه بیش از گذشته تبیین شود تا فرهنگ غدیر در بین نسل کنونی ترویج داده شود.بدین ترتیب می توان با بیان عظمت غدیر و یادآوری اعمالی که در این روز وارد شده در جهت کسب سعادت و رحمت الهی قدم برداشت.در عظمت این عید بزرگ همین بس که با اطعام و مهمانی و آراستن ،دیدار سادات و دلجویی رنگ گرفته و به آن تاکید فراوان شده است.

خوشبختانه طی دو سال اخیر به اهمیت عید بزرگ غدیر خم بیش از گذشته توجه شده و با برپایی مهمانی ها و جشن ها در کوچه و خیابان عظمت غدیر به دوستداران ولایت و امامت نشان داده شده است تا زیر سایه ولایت به سوی خدا حرکت کنند .

نجمه کریمیان