به گزارش پایگاه خبری ربیع،این عینک‌ها دارای یک طراحی قاب مشکی پرطرفدار در این روز‌ها بوده و کمتر از ۵۰ گرم وزن دارند. همچنین این عینک همانند دیگر عینک‌های هوشمند مثل Google Glass دارای یک دوربین نیست که استفاده کننده را کمی شبیه یک ربات عجیب جلوه می‌داد.

تمام قسمت‌های الکترونیک این عینک درون دسته‌های آن جاسازی شده اند و یک لیزر بسیار ضعیف نوع ۱ را کنترل می‌کنند که یک تصویر تک رنگ ۴۰۰ x 150 پیکسل را مستقیماً به چشم شما می‌تاباند. اینکه یک لیزر مستقیماً به چشم شما تابانیده شود ترسناک به نظر می‌رسد اما مسئول مربوطه از اینتل اعلام کرده این لیزر به قدری ضعیف است که در پایین‌ترین درجه‌ قدرت لیزر‌های نوع ۱ قرار می‌گیرد. علاوه بر آن این تصویر تا زمانی‌که به آن نگاه نکنید معلوم نیست در نتیجه مانعی برای دید استفاده کننده محسوب نمی‌شود. با توجه به اینکه نور این لیزر مستقیماً به پشت شبکیه‌ چشم تابانیده می‌شود بدون توجه به اینکه لنز طبی در چشمتان داشته باشید یا نه تصویر همواره واضح خواهد بود.

هدف اصلی Vaunt ارائه‌ی نوتیفیکیشن‌های ساده به شخص همانند یک ساعت هوشمند است اما اینتل می‌گوید که این این عینک‌ها مخفی‌کاری بیشتری دارند که به شما اجازه ‌می‌دهد در حین انجام فعالیت‌های دیگر بدون جلب توجه نوتیفیکیشن بخوانید.(خوراک تقلبه!)

در یک دمو اینتل نشان داد که می‌توانید در حین صحبت یا چت با افراد بر روی گوشی، تاریخ تولد و اطلاعات شخصی آن‌ها را در عینک مشاهده کنید.

دیگر ویژگی‌های Vaunt شامل بلوتوث برای ارتباط با گوشی، یک پردازنده برای اپلیکیشن‌ها، یک مکان نما و شتاب‌سنج برای اینکه به شما بگوید به کدام سمت نگاه می‌کنید و در کجا قرار دارید، هستند. برای مثال عینک می‌تواند تشخیص دهد شما در آشپزخانه هستید و برای شما دستور پخت یا لیست خرید نمایش دهد. مدل‌های آینده ممکن است به یک میکروفون نیز مجهز شوند که با دستیار‌های صوتی همچون Siri کار خواهد کرد.

برای کنترل Vaunt، هدف اینتل این بوده است که در حین مکالمه با دیگران رفتار‌های عجیب و جلب توجه کننده از شما دیده نشود. به همین منظور شما قادر به کنترل این عینک با حرکات سر خواهید بود.

همینطور برای اپلیکیشن‌های مربوط نیز اینتل تاکید کرده است که Vaunt یک پلتفرم باز خواهد بود. این شرکت به زودی یک برنامه‌ی دسترسی زودهنگام و SDK عرضه خواهد کرد تا توسعه دهندگان خودشان کشف کنند که چه کارهایی می‌توانند با آن انجام دهند.

برنامه‌ها عموماً در گوشی شما اجرا خواهند شد اما بعضی اپلیکیشن‌ها و ویژگی‌های مخصوص توسط خود Vaunt پردازش می‌شوند.