به گزارش پایگاه خبری ربیع ، در آیین کلنگ زنی این پروژه که فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان حضور داشتند، ابتدا آقای مهندس علی حبیب زاده مدیر منابع آب شهرستان های قائمشهر و سوادکوه شمالی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه ها جهت حفظ رودخانه و ایمن سازی مناطق مسکونی گفت: با احداث این پروژه بستر رودخانه تالار در ابن بازه تثبیت شده و دیواره ای به طول ۳۰۰ متر در ساحل چپ و راست رودخانه و همچنین جریان آب احداث می‌شود.
حبیب زاده افزود: دراین طرح بالغ بر ۱۷۰۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی، بالغ بر ۴۰۰۰ متر مکعب عملیات گابیون بندی و سنگی و حدود ۱۳۰۰ متر مکعب عملیات بتنی انجام می‌شود.
ایشان با اشاره به اقدامات گسترده شرکت در بخش مهندسی رودخانه به ویژه در حوزه رودخانه تالار و سیاهرود گفت: به دلیل فرسایش شدید رودخانه تالار باید‌ در سه بازه رستم بند، مسکن مهر، سازه تثبیت بستر باید اجرا شود و تثبیت بستر زیولا نیز باید بهسازی گردد که نیازمند اعتبارات و حمایت دستگاه های ذیربط هستیم.
مدیر منابع آب شهرستان سوادکوه در پایان با تشریح چگونگی طراحی و اجرای این طرح از سوی بخش دفتر طرح های زودبازده و فنی آب منطقه ای مازندران، هزینه اجرای این طرح را بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار امیدواری نمود این پروژه در مدت یک سال به اتمام برسد.