به گزارش پایگاه خبری ربیع، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد گفت: با ابزارهای قانونی که در اختیار داریم، عرصه برای متخلفان ساخت و ساز تنگ می‌شود.

مهدی سالاری در نشستی خبری با خبرنگاران استان با تاکید بر اینکه تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان این است که عرصه را برای کسانی که تخلف می‌کنند، تنگ کنیم، اظهار داشت: قانون اختیارات بسیاری به این تشکل داده که تلاش ما به کارگیری دقیق این قوانین است.

وی با بیان اینکه امروز ساخت یک ساختمان به طور میانگین متری ۱.۵ تا ۳ میلیون تومان هزینه دارد، افزود: افرادی که ساختمان سازی می‌کنند، منفعت بسیار کسب می‌کنند و همین امر سبب شده در صنعت ساختمان، مافیا ایجاد شود.

سالاری تصریح کرد: دولت نیز هر چه تلاش کرده، نتوانسته بازار مسکن را به شرایط مطلوب برساند زیرا بازار آن جذاب و دارای منفعت است و امر ساختمان سازی به همین دلیل، از طریق مراجع غیررسمی انجام می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه در کشور سالی ۳۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در حوزه ساختمان سازی انجام می‌شود، افزود: صنعت ساختمان سازی به راحتی می‌تواند مشکل اشتغال را حل کند اما هم از این موضوع غفلت شده و هم منفعت طلبان و سودجویان، اجازه نمی‌دهند این اتفاق رخ دهد.

سالاری تصریح کرد: تحریم اثر بسیار کمی بر صنعت ساختمان سازی دارد و با ۲۵ میلیون تومان سرمایه گذاری در صنعت ساختمان سازی می‌شود یک شغل ایجاد کرد در حالی که برای ایجاد یک شغل در صنعتی نظیر پتروشیمی باید حداقل ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد گفت: در کشور ما ۷۷ درصد ساخت و سازهایی که انجام می‌شود، عمدتاً با هدف سرمایه گذاری است زیرا ساختمان همواره ارزش افزوده و سود بالایی دارد.

وی تصریح کرد: تلاش ما این است که در صنعت ساختمان، یک زیست بوم جدید ایجاد کنیم تا بتواند ساماندهی بهتری به وضعیت ساخت و ساز بدهد و مردم نیز احساس آرامش و امنیت بیشتری در خانه‌های خود داشته باشند.