به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، ماشاالله طالبی دبیر سابق جمنای خراسان شمالی و مدیرکل اسبق آموزش‌وپرورش این استان در یادداشتی شفاهی به تحلیل و بررسی برخی اتفاقات اخیر در فضای بین‌الملل و کشور پرداخت که متن آن را در زیر می‌خوانید.

شرایط مجموعه‌ نظام اکنون یک مسائل ویژه‌ای دارد و آن این است که این نظام ریشه‌های خود را مستحکم کرده است و در سطح دنیا برای دیگر کشورها الهام‌بخشی‌های عمیقی ایجاد کرده  و هم دشمنان را از زدن ریشه‌هایش مأیوس کرده است.

امروز اگر استکبار جهانی به اقتدار جمهوری اسلامی مطمئن نبود، برای از پا انداختن این نظام هزینه نمی‌کرد. اکنون استکبار برای مقابله با ما سرمایه‌گذاری می‌کند. به‌عنوان‌مثال پرداخت هزینه‌های هنگفت به شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی، نشانه‌ای از این سرمایه‌گذاری است.

منفعت و پول برای استکبار جهانی حرف اول را می‌زند و وقتی حاضرند برای اقدامی پول بپردازند یعنی از آن ترس دارند؛ لذا اگر نظام ما لرزان و ضعیف بود آنها ما را به‌حساب نمی‌آوردند. با توجه به این امر باید گفت آفرین به امام، آفرین به شهدا و آفرین به مردم.

استکبار جهانی به دلیل اصلی که نظام را ایجاد کرده، یعنی شهادت، از جمهوری اسلامی مأیوس هستند. شهادت مهم‌ترین، پاینده‌ترین و باارزش‌ترین مؤلفه‌ای است که به‌نظام اقتدار و استقلال می‌بخشد. آنها تلاش می‌کنند با خرج‌های زیاد، مردم را از نظام جدا کنند اما خون یک شهید سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله‌ آنان را نقش بر آب می‌کند.

از طرفی تیزبینی‌های رهبر انقلاب نیز برنامه‌های آنان را برهم می‌زند. اما موضوع بااهمیتی که مردم از آن غافل‌اند، نظر خداوند به این نظام است. این نظر نیز به خاطر امام خمینی و دیگر خادمان واقعی است و به این دلیل که گاهی از جایی که فکر نمی‌کنیم امداد خداوند به ما می‌رسد. آقای خاشقجی یکی از این موارد است که باعث شد فشار عظیم منطقه‌ای از روی جمهوری اسلامی برداشته شود.

این موردی بود که ما هیچ کاری برای آن نمی‌توانستیم انجام دهیم و در معادلات ذهنی ما نبود و اکنون نیز حتی آن را به‌حساب نمی‌آوریم. لذا مردم را متوجه نکرده‌ایم این اتفاق همان جنود خداوند است که دیده نمی‌شود. لذا مشاور ارشد بن سلمان مأمور می‌شود تا فشار از روی نظام ما برداشته شود. به عبارتی عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. اکنون رسانه‌ها باید حامیان عربستان سعودی را در چشم ملت‌های جهان رسوا کنند و ادعای دروغ‌هایی ازجمله حقوق بشر را مفتضح کنند.

در این شرایط انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است در کوتاه‌مدت برای ما مشکل‌آفرین باشد اما در درازمدت از الطاف خداوند به‌نظام ما بوده این در حالی است که در صورت رأی آوری کلینتون، در هر دو حالت برای ما دردسرآفرین بود.

اقدامات ترامپ، اتفاقاتی را رقم می‌زند که ما اگر تمام نیروهای امنیتی و اطلاعاتی خود را بسیج می‌کردیم، یک صدمش را نیز نمی‌توانستیم به وجود بیاوریم. لذا آمریکا در بین متفکرین ملت‌ها خلع سلاح شده است و این در نگاهی بالاتر از مقدرات الهی به شمار می‌آید که منتهی به حکومت ولی‌عصر خواهد شد.

بااین‌حال در جمهوری اسلامی بعد از سال ۸۸، جریان نفوذ تاکنون پیشروی کرده است و همه ما باعث این حرکت شده‌ایم. اما هرکسی با غلظت مشخص این اتفاق را رقم‌زده. جریان مدعی ولایت مداری با غلظت کمتر و جریان‌های دیگر با غلظتی بالاتر. بااین‌حال اثر این غلظت پایین از غلظت بالا بیشتر است. جریان غلیظ، سرعتش کم است اما غلظت رقیق، سرعت بالاتری دارد.

دشمن نیز سعی دارد ما را از موضع‌گیری‌های غلیظ دور کند اما به مواضع رقیق وادار  کند. ما زمانی در جمهوری اسلامی موفق خواهیم شد که سخن بنیان‌گذارش را سردست بگیریم و آن این است که اگر همه باهم متحد باشیم، هیچ‌کس نمی‌تواند هیچ غلطی کند.

انتهای پیام/