به گزارش پایگاه خبری ربیع، استاندار همدان بابیان اینکه ظرفیت های گردشگری همدان باید به دنیا معرفی شود، گفت: این استان دارای ظرفیت های بی نظیری است.

محمدناصر نیکبخت پیش از ظهر دوشنبه در آیین افتتاحیه اجلاس جهانی گردشگری در همدان عنوان کرد: همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه از دبیر کل سازمان جهانی گردشگری به خاطر حضور در همدان قدردانی می کنم، گفت: حضور وی در همدان افتخاری برای این استان است.

نیکبخت بابیان اینکه این حضور در شرایطی که ایران از گردشگری به دنبال توسعه است، ارزشمند است، گفت: همدان ۵۰۰ سال پایتخت ایران بزرگ بوده و دارای ظرفیت‌های بسیاری است و باید این ظرفیت‌های بزرگ را به دنیا بشناسانیم.

وی با اشاره به توسعه گردشگری کشور، برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین را یکی از مصادیق این توسعه دانست و با بیان اینکه همدان استانی تاریخی و موثر در جهان به خصوص در حوزه علم و اندیشه بوده و هست، گفت: اگر زمانی همدان را با نام بوعلی‌سینا می‌شناختند، امروز علاوه بر معرفی این مرد بزرگ این شهر را با نام محل دانشگاه D۸ نیز می‌شناسند.

نیکبخت اولویت و محور توسعه استان همدان را گردشگری دانست و با اشاره به اینکه در این زمینه اقدامات بزرگی چون تعامل با کشورها و برگزاری همایش‌های بین‌المللی، افزایش هتل‌ها و ایجاد زیرساخت‌ها محقق شد، اظهار کرد: همدان دارای یک‌هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و صنایع دستی متنوع و جذاب است و با گریزی به طبیعت منحصر به فرد این دیار و مردم مهمان‌نواز آن بهترین شرایط برای توسعه را دارد.

وی توسعه گردشگری با در نظر گرفتن حفظ محیط زیست را از رویکردهای استان همدان برشمرد و اظهار کرد: با این نگاه در مسیر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ورود کردیم.

نیکبخت با اشاره به اینکه همدان با نام شهر جهانی سفال، شهر ملی مبل و منبت و شهر سراب‌های خروشان شناخته می‌شود، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ همدان در حوزه گردشگری آماده همکاری با تمام شرکت‌های بین‌المللی در کشورهای مختلف هستیم و امنیت سرمایه‌گذاری در این زمینه را تضمین می‌کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه آماده اجرای ۸۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در همدان هستیم، گفت: گردشگری مسیری برای تداوم صلح پایدار در جهان است و معتقدیم هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع برقراری ارتباط بین مردم جهان شود.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران علاقه‌ای به جنگ و خصومت ندارند اما سلطه را از هیچ کشوری نمی‌پذیرند، اظهار کرد: امروز باید غرب آسیا افتخار کند که ایران باثبات را در خود دارد.

نیکبخت با بیان اینکه تحریم‌های ترامپ علیه ایران را غیرقانونی، یکجانبه و علیه صلح بین‌المللی می‌دانیم، گفت: از کشورها می‌خواهیم با همکاری؛ این تحریم‌ها را به رسمیت نشناخته و در کنار ملت ایران مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا را فریاد بزنند.

وی با تقدیر از کشورهایی که علیه تحریم آمریکا موضع گرفتند، عنوان کرد: آمادگی استان همدان برای برقراری تبادلات فرهنگی و گردشگری با کشورهای عضو سازمان جهانی گردشگری اعلام می‌کنم.

استاندار همدان از دبیرکل سازمان جهانی گردشگری خواست موافقت خود را با استقرار دفتر منطقه‌ای این سازمان در همدان اعلام کرده و در آینده‌ای نزدیک با حضور خود این دفتر را افتتاح کند.

وی خطابی به حاضران با بیان اینکه در هیچ نقطه‌ای از ایران جایی را بهتر از همدان نخواهید دید که تمام شرایط گردشگری را داشته باشد، گفت: امیدوارم این اجلاس زمینه‌ای برای برقراری ارتباط بیشتر با کشورهای عضو سازمان جهانی گردشگری باشد.

نیکبخت در پایان از برگزارکنندگان این اجلاس قدردانی کرد.